כל מה שרציתם לדעת על תשלומי מס בעסקאות מכירה ורכישה

מכירים את זה שאנחנו מחשבים לעצמנו את המשכורת בלי הניכויים שלה כאילו כך זה היה אמור להיות? אבל במציאות אנחנו יודעים שאין דבר כזה, תמיד תמיד יהיו ניכויים ודי. כאשר מגיעים למכור דירה ולקנות דירה צריכים לקחת בחשבון כי יש ניכויים רבים בדרך. אחוזי התשואה אינם נמדדים על פי מחיר הדירה אלא על עוד הרבה נתונים נוספים שמשנים בדרך את המספרים לרעת בעלי העסקה. 

 

המשיכו איתנו ותבינו טוב יותר למה אנחנו מתכוונים. 

בני זוג שלכל אחד מהם יש דירה

קחו למשל זוג שכל אחד מהם הגיע לחתונה עם דירה על שמו, וכעת בני הזוג רוצים לקנות יחד דירה משותפת ולהתחיל להרוויח על כל אחת מהדירות הקודמות שלהם תשלומי שכירות. הם צריכים לשלם מס רכישה טבין ותקילין. בטח אתם שואלים את עצמכם אבל למה? הרי הם זוג צעיר?! נכון, אבל מה לעשות שיש חוקים שאותם לא מעניין בני כמה הרוכשים ולפני כמה זמן הם התחתנו. 

כל רוכש דירה אמור לשלם מס רכישה לממשלת ישראל. אבל בתנאים מסוימים יש הנחות במס רכישה. רוכשים שאין להם דירה בבעלותם וזו הדירה הראשונה שלהם, זכאים לקבל הנחה במס רכישה. אבל בגלל שלגבי הזוג שהזכרנו לעיל יש להם כבר דירה לכל אחד מהם אין שום סיבה להוזיל להם את מס הרכישה שלהם. 

3 היורשים נכס אחד

אם יש לכם חלק בנכס וחלק זה הוא רק שליש מתוך כל הנכס, יש לכם פטור מתשלום מס רכישה על הדירה הבאה שתקנו. למרות שחלק אחד של הבית רשום על שמכם, מאחר והוא קטן, הדירה השניה שאתם רוכשים נחשבת לדירה הראשונה שלכם. 

בעלי דירה שרוצה לקנות דירה נוספת

בעל דירה אחת שרוצה לשעבד את הדירה שלו כדי שהיא תהווה בסיס להון עצמי לדירה הבאה שלו, יכול לקבל אחוזי מימון של 50% על הבית הקודם שלו ו 50% על הבית הבא שלו. ובנוסף לכך, הוא גם צריך לשלם מס רכישה כדת וכדין. לכן, קחו בחשבון שבשביל לעשות כזו עסקה אתם צריכים להיות בעלי הון עצמי גבוה במיוחד. 

כל בית והסיפור שלו

כל עוד עסקת הנדל"ן העתידית שלכם זו לא רכישת דירה ראשונה, אתם צריכים לבדוק טוב טוב מראש, כמה מס יהיה עליכם לשלם. כי אחרי מעשה פתאום לגלות שאתם צריכים לשלם מס של 100 אלף שקלים, זו חוויה ממש לא מומלצת. 

רוצים לדעת עוד? 

אנו שמחים לבשר לכם שאתם יכולים לבוא להיפגש עם המומחים שלנו בפגישת היכרות ללא עלות. אנו בנדל"ן ישראל נשמח להציע לכם עזרה בלקיחת המשכנתא האטרקטיבית ביותר שלכם. אנו לא ממליצים לכם לנסות להוציא משכנתא באופן עצמאי מהבנק. כי הריביות שהם מציעים ללקוחות שמגיעים בלי עזרה של ייעוץ משכנתאות הן יקרות מאוד.

 

אני רוצה להיפגש עם המומחים של נדל"ן ישראל. 

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎