למה לא כדאי לקחת משכנתא חוץ בנקאית? 

בעולם של 2022 הכל חייב להצליח. לכן, מי שלא הצליח לקבל אישור עקרוני למשכנתא, מיד פונה לגוף חוץ בנקאי. הוא מבחינתו חייב לרכוש דירה וכמה שיותר מהר, אם הוא לא הצליח בבנק, הוא יצליח במקום אחר. אבל זה לא נכון. שירותי הגופים החוץ בנקאיים, עולים ביוקר. בדיוק כמו שלא הייתם מוכנים לחתום על דירה שעולה פי שניים ממחיר השוק החופשי, כך בדיוק לא תרצו לחתום על משכנתא יקרה כל כך, שלפעמים עלולה להיות יקרה הרבה יותר ממחיר הדירה שלכם… 

הכל על משכנתא חוץ בנקאית 

משכנתא חוץ בנקאית היא משכנתא הנלקחת באחד מהגופים הפיננסים שאינם כפופים למערכת הריגולציה במדינת ישראל. למה המדינה מאפשרת לגופים כאלו לפעול? הרגולציה הקיימת על הבנקים, היא כדי להגן על המדינה מפני אי איזונים שעלולים להתרחש, לו הבנקים יעשו ככל העולם על רוחם. הבנקים הם חלק מהבסיס המדיני ולכן חשוב כל כך לשמור עליהם באיזון כלכלי מוחלט. לעומת זאת, הגופים הפיננסים החוץ בנקאים, גם אם הם נותנים הלוואות של מיליוני שקלים בשנה, אין להם השפעה על המדינה, ולא אכפת למערכת הרגולטורים, שיתנו הלוואות על פי מצב רוחם ולא על פי הכללים הקיימים בבנקים. 

למה אנשים רוצים לקחת משכנתא חוץ בנקאית? 

משכנתא חוץ בנקאית היא משכנתא גמישה במיוחד. הלווה יכול לעשות כמעט ככל העולה על רוחו. רוצה לקחת את המשכנתא ל 31 שנה? בבקשה. רוצה לקחת משכנתא למרות שאין לך הון עצמי מספק? בבקשה. ובקיצור, במשכנתא חוץ בנקאית יש אפשרויות שלא קיימות כלל במערכת הפנים בנקאית. 

אילו ריביות מקבלים במשכנתא חוץ בנקאית? 

במשכנתא חוץ בנקאיות הריביות הן בלתי הגיוניות. לווה נדרש לשלם אחוזים גבוהים מאוד, בדרך כלל פי שניים ושלוש מהריביות שיציעו הבנקים. 

מתי יועצי משכנתאות ממליצים לקחת משכנתא חוץ בנקאית? 

קחו לכם כלל לחיים, יועצי משכנתאות מומחים לעולם לא ימליצו לכם לקחת משכנתא חוץ בנקאית. גם אם הם ידריכו אתכם לכיוון הזה, זה יהיה בלית ברירה. אבל איך אומרים, לכל כלל יש יוצא מן הכלל. יש פעמים בהם משכנתא חוץ בנקאית היא הדבר הנכון. לדוגמא, זוג שחתם חוזה, ולא הצליח להוציא אישור עקרוני בגלל תקל בהתנהלות, יהיה נכון שיקח משכנתא חוץ בנקאית ותוך תקופה קצרה ימחזר את המשכנתא למשכנתא בנקאית רגילה. בצורה כזו, הוא לא יפספס את העיסקה, יעשה שימוש קצר במשכנתא חוץ בנקאית, ובסוף גם יגיע ליעד של משכנתא בנקאית. 

חוששים שתצטרכו לקחת משכנתא חוץ בנקאית? 

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎