ברוכים השבים לכלל המשקיעים הזרים!

שוק מכירת ורכישת הדירות בארץ נעשה באחוזים מרשימים על ידי תושבי המדינה. בעבר שוק רכישת הדירות בארץ כלל בתוכו גם עסקאות מול תושבי חו"ל שמצאו לעצמם מקור להשקעה דווקא פה. 

יהודי חו"ל רבים שתמיד ידעו על ערך החיים שבתי החולים שמים לעצמם כיעד ראשון, רכשו דירות רבות בארץ בשנת הקורונה. 

כל זאת תוך נעילת השמיים כמובן. מה שמעניין זה שגם כאלו שאינם יהודים, משום מה, רכשו דירות בארץ יותר מבכל שנה. אולי אנשים חיפשו מה לעשות בסגרים על מנת להפיג את השעמום…

בכל אופן, בשטח, דירות רבות זכו להתעניינות מצידם של תושבי חו"ל בתל אביב, בירושלים וכן באשקלון (יחי ההבדל המזערי) ולנו רק נותר להבין למה זה קורה.

מי ומי המתעניינים?

אמריקאים. עיתון "וול סטריט ג'ורנל" מצביע על עלייה חדה ביותר של אמריקאים המתעניינים בדירות למכירה בתל אביב דווקא. 

אנשי הנדל"ן העוסקים בשטח עם תיווך הדירות ומכירתן . מספרים על עשרות עסקאות המבוצעות על ידייהודים אמריקאים. בנוסף על העובדה שאזרחי חו"ל גם כאלו שאינם יהודים, מתעניינים ברכישת נכסים בארץ. 

מה בקשר לזכויות הבעלים על הדירה?

העסקאות הן מגוונות ממש. אך לאחרונה נוצר שינוי בגוון. מתווכי דירות יוקרה בארץ מדווחים על התעניינות רבתית מצד תושבים שאינם מהארץ על נכסי יוקרה שמחיר הרכישה שלהם מעלה את סטטיסטיקות המספרים והאפסים בעסקאות הנדל"ן בערים השונות. עד כה נראתה התערבות של בריטים וצרפתים ברכישת הדירות בארץ. ואילו מהים הרחוק והמערבי היה שקט בחזית. 

כמובן שמדי פעם נרכשו דירות על ידי אמריקאים, אך עדיין לא משהו שיכול להתפרסם כחדשה מרעישה. 

בתחילת שגרת הקורונה התחילו לצוץ ניצני התעניינות ממדינות ארה"ב. 

כעת, הדיווחים מהשטח מספרים על אמריקאים רבים שבאים לארץ ומסתובבים בין נכסים יחד עם מתווכים ישראלים. מה שמעניין זה, שגם כאלה שאין להם כלל שייכות לארץ ואפילו לא אזרחות אירופאית עושים עסקאות נדל"ן שונות בארץ. 

מה יש למומחי הנדל"ן לחדש לנו?

הכלכלנים מצביעים על התעניינות גבוהה לעומת מספר העסקאות הנסגרות. 

כל זה עדיין מתוצאות הנגיף. אנשים שתחום תעסוקתם הינו רכישת דירות להשקעה והם רגילים להחליט מהו הפוטנציאל של הדירה על פי חוש הריח המפותח שלהם, לא ימהרו לסגור עסקה אחרי שראו אותה רק דרך כלים טכנולוגיים. אלא, הם יחכו להזדמנות לצאת מהבידוד או להחלים מהקורונה או, או… עד שיוכלו לתפוס מטוס ולהגיע ארצה.

ובקיצור, גל ההתעניינות גבר אך רכישת הדירות בפועל לא עלתה משמעותית.

גם הפריפריות על הכוונת

עד כה לא נרשמו בספר דברי המתווכים, אף לא פניה אחת עבור נכס להשקעה במקומות נידחים מהדרום. אך לאחרונה הגיעו מעל 12 (!) פניות על דירות להשקעה באשקלון והסביבה על ידי יהודים אמריקאים. 

מה גורם ליהודים מארה"ב להעביר את מוקד ההשקעה לארץ? 

את הסיבה האמיתית עדיין לא באמת יודעים. אך אנו בנדל"ן ישראל מעריכים כי מה שקורה עכשיו זה העתק הדבק מההיסטוריה שלנו ורק תהליך שחוזר על עצמו.

לאחר השואה, יהודים רבים שלא מצאו את עצמם על אדמת אירופה המדממת חיפשו מקור ביטחון חדש לכף רגלם. והחליטו כי ארץ היהודים היא הכתובת המתאימה להם ביותר. במהלך התקופה של השנה האחרונה, ההבדלים ביחס כלפי בני אדם וחייהם בהתנהלות בתי החולים בארץ לעומת בתי החולים בעולם, גרמו ליהודים רבים להבין כי ארץ ישראל היא המקום שלהם. 

אך עד שלא נדבר איתם באופן פרטני, עדיף שתקחו את הדברים בערבון מוגבל.

מחפשים דרכים להצלחת השקעה צברית?

אנו בנדל"ן ישראל גאים עם כל בית נוסף שנרכש בליווים ובעידודם של יועצי הנדל"ן שלנו. אחוזי התשואה אותם תוכלו להניב יכולים לשפר לכם את איכות החיים שלכם בעתיד הלא רחוק. 

הקליקו כעת. ותהפכו גם אתם לחלק מהצלחה כלכלית.