איך לוקחים משכנתא לדירה מכונס נכסים? סיכויים למול סיכונים

לכאורה, לקנות דירה מכונס נכסים זו אחת מהעסקאות המדהימות ביותר שיכולות ליפול לצד שלכם. כאשר הבנק נתקע עם לקוח שלא מצליח להחזיר את תשלומי המשכנתא, כל מה שהוא רוצה זה למכור את הנכס וכמה שיותר מהר. מימוש הזכויות של הבנק על הדירה של הלקוח שפיגר יותר מדי בתשלומי המשכנתא, עשויים לפצות את הבנק על הנזק שנגרם לו. הבנק מוכר את הדירה לכל הממהר לחתום, לוקח לעצמו את סכום הקרן שעוד חייבים לו ואת כל היתרה הוא מביא ללווה. 

לדוגמא, אם הבית שווה מיליון שקל והחוב הנותר של הלקוח עומד על 200 אלף ש"ח, הבנק ימכור את הבית, ייקח לעצמו 200 אלף שקל שחייבים לו ואת כל השאר יחזיר ללווה. מהזמן שהבנק מחליט שהוא מעוניין לממש את הזכויות שלו על הדירה ועד שזה קורה, עובר זמן רב. ולמה? כי הכל צריך לעבור תהליך משפטי, נפתחת תביעה נגד בעל המשכנתא ובית המשפט נוטה לגבות את הלווים, בקיצור, העניין לוקח זמן. כשהבנק מוכר דירה, זה כבר אחרי שהוא אכל הרבה "קש" מהדירה הזו. ולכן, אם מציעים לכם דירה מכונס נכסים, היא אמורה להימכר זול יותר מהשווי האמיתי שלי.  

אמנם יש כאן עוול ללווה אבל מה לעשות, כל אחד משלם על טעויות שעשה. 

דירה מכונס נכסים היא דירה זולה. אבל יש פעמים בהם הביקוש הרב גורם לכך שמחיר הדירה יעלה. קחו בחשבון שגם אם תמצאו את הדירה בזיל הזול, יש סיכונים רבים ברכישת דירה מכונס נכסים וחשוב שתהיו מודעים אליהם. 

המשכנתא לרכישת דירה מכונס נכסים מסובכת יותר. כמובן שעם יועץ משכנתאות מומחה אתם יכולים להצליח לעשות משכנתא מצויינת גם לדירה מכונס נכסים. 

מה הם הסיכונים ברכישת דירה מכונס נכסים? 

ישנם סיכונים שחשוב שתקחו אותם בחשבון לפני שאתם אומרים "כן" לדירה מכונס נכסים. אי אפשר לחתום על חוזה רכישה על דירה שדורשת ממכם להוזיל מהונכם וכספכם בלי להבין מראש מה טיב העסקה. לפניכם המידע המדויק כדי שתוכלו להגיע להבנה מקסימלית לקראת התהליך של רכישת הדירה. 

הנה הסיכונים לפניכם:

  1. חוזה רכישה חלש-

    גם אחרי שחתמתם על חוזה רכישה מול כונס הנכסים, זה לא אומר שהדירה היא שלכם 100%. ולמה? כי יש פעמים בהם הבירוקרטיות הן כל כך מסובכות עד כדי כך שגם אחרי חתימות מול רוכש, יכול להיות שבסוף הדירה לא תמומש על ידי הבנק, והיא תחזור לבעלים המקוריים. כלומר, גם אחרי שזכיתם במכרז של כונס נכסים, אל תפרסמו את הבשורה, כי יכול להיות שהמכרז יהיה לשווא.

     

  2. הון עצמי כהוכחת רצינות-

    כונס הנכסים לא רוצה מכרז המוני. מה עושים כדי למנוע מכל "עמך" להיכנס להיכנס למכרז? דורשים להניח עוד לפני הכניסה למכרז, 10% משווי הדירה. כך שאתם צריכים להיפרד לתקופה ארוכה מכסף רב ונזיל. אבל ברור שלמרות הסיכון יש פה גם סיכוי. כי אם בכל אופן בחרתם להיכנס למכרז, יש לכם סיכויים טובים לזכות בו.

     

  3.  אין שקיפות-

    כאשר נמסרת דירה לכונס נכסים, כונס הנכסים מציג אותה למכירה אך בלי שקיפות מלאה, כמו שנדרשת בעת מכירת דירה רגילה. מה זה אומר? שיכול להיות שקניתם דירה בזול, אך השווי שלה על פי שמאי נמוך עוד יותר מהשווי שאתם רכשתם את הדירה. במקרה כזה יהיה לכם קשה לממן את מחיר הדירה מהמשכנתא. מה שאומר, אם אתם רוצים לחתום על דירה כזו, אתם חייבים לדעת שיש לכם עוד הון עצמי למקרה בו המשכנתא לא תספיק.

     

  4. נסח טאבו לא תמיד מעודכן-

    יכול להיות שאתם מגיעים לדירה ומתרשמים מדירה מדהימה וגדולה. אבל מה זה עוזר לכם אם ביום בו תחליטו למכור את הבית, תגלו שבטאבו רשומה הדירה על מחצית מהמטרים שיש לה בפועל. בקיצור, לא תמיד הנתונים האמיתיים של הדירה והנתונים המעודכנים בנסח טאבו , מסונכרנים.

     

  5. הבעלים הקודמים של הדירה פונו ממנה בכוח-

    אם בעל הדירה הוא אדם עם אופי קשה שאחרי שהתאושש מהעלבון שבפינויו מביתו, החליט שהוא לא מוכן לוותר על הבית שלו. עבד יום ולילה, גייס את הכסף וכעת הוא דורש לקבל את הדירה בחזרה לידיו. זה הסיכון ממנו כולם חוששים בכישת דירה כזו. כי אם אתם תפונו מהבית אזי המצב מסובך יותר מדי…

הולכים על זה? תעשו את זה עם המומחים של נדל"ן ישראל.

אנו בנדל"ן ישראל כאן כדי לתת לכם את השירות הטוב ביותר. אצלינו תמצאו רואי חשבון, יועצי משכנתאות בעלי עבר בנקאי ועוד. צרו איתנו קשר ותמצאו את עצמכם מרוצים עד גג. משכנתא מוצלחת – אצלינו זה אפשרי.

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎