תוך כמה זמן מקבלים אישור עקרוני? בנק ישראל עומד לערוך שינויים מרחיקי לכת בתחום!

כולנו יודעים שלחכות לאישור עקרוני זה הדבר הכי מעצבן שיש. כי אישור עקרוני, הוא זה שנותן לכם את המפתח בכלל להוציא משכנתא עבור הדירה שלכם. אישור עקרוני גם עוזר לנו להוזיל את ריביות המשכנתא על ידי השוואה בין הבנקים ולנצל את התחרות. מה עומד להשתנות לגבי האישור העקרוני? איך זה ישפיע על המשכנתאות? המומחים של נדל"ן ישראל עונים לכם. 

כמה זמן עד היום לקח לבנקים להוציא אישור עקרוני? 

עד היום לכל בנק היתה אפשרות להגיד לכם "תוך שבועיים אנחנו מנפיקים אישור עקרוני". אומנם יכול להיות שאם כל הטפסים שלכם מסודרים, גם באותו יום כבר יהיה לכם אישור עקרוני, אבל זה כבר יותר נדיר. לבנקים לא היתה שום מניעה "למרוח" את הלווים. עכשיו כבר רואים את האור שבקצה המנהרה. בנק ישראל מגביל את זמן ההמתנה לאישור לפחות מ 4 ימים. 

מהם השינוים המתוכננים בתחום האישור העקרוני? 

עומדים להיות כמה שינוים מרחיקי לכת שיקלו מאוד על תהליך הוצאת המשכנתא, הוזלת הריביות ועוד. הנה השינוים מוצגים לפניכם:

  • מהירות תגובה- הבנקים יהיו מוגבלים בזמן הנפקת האישור העקרוני, עד יומיים ומקסימום שלושה אחרי הגשת הבקשה. אל תרחמו עליהם כל כך, זה רק יעשה להם סדר ויעזור להם להתנהל טוב יותר. 
  • אישור עקרוני מקוון- היום לא בכל הבנקים יש אפשרות להגיש אישור עקרוני מקוון. כאשר השינוי יכנס לתוקף, יהיה בכל אחד ואחד מהבנקים בארץ, גם לתתי בנקים, אפשרות להגיש בקשה לאישור עקרוני מקוון. למי שכבר יצא לו לבקש אישור עקרוני באינטרנט ולא נהנה מהשירות, שידע שגם נקודה זו עומדת להשתנות, ותהיה אפשרות להגיש בקשה לאישור עקרוני וגם לקבל אותו בצורה מסודרת תוך ימים ספורים. 
  • נראות האישור העקרוני- הטפסים של האישור העקרוני נראים בכל בנק אחרת לגמרי. זה מאוד מקשה על הלווים להבין את האישור לאשורו. ֵבנק ישראל עומד לדרוש מכל הבנקים לנסח את האישור העקרוני אותו דבר בדיוק כדי לעודד לווים לבצע סקר שוק ולהוזיל את הריביות שלהם בצורה נוחה וקלה יותר. 

יהיו גם מסלולי ברירת מחדל

בנק ישראל מודע לכך שהאפשרויות הרבות והשכלולים הרבים הקיימים בשוק המשכנתאות בישראל, מקשה מאוד על אנשים שלא למדו לעומק את הנושא של ריביות ומסלולי משכנתא. אומנם זה מאוד טוב לכולנו, ועצם העובדה שאפשר לשלב בין כמה מסלולים ולהנות מכמה הטבות במשכנתא אחת, גורמת למשכנתאות בארץ להיות אטרקטיביות יותר. 

אבל לכל דבר טוב יש גם את צד החסרונות שלו. ולכן בנק ישראל מציע מסלולים לאנשים שלא מעוניינים להתעסק כלל עם הרכבת תמהיל משכנתא – מסלולים מוכנים בעלי סיכון לא גבוה שכל מה שצריך זה לבחור אחד מתוך שלושה ולהתאים בין סכום המשכנתא אותו אתם צריכים לקחת לבין התמהיל המוכן. 

אלו מסלולים נבחרו כברירת מחדל?

  1. כל סכום המשכנתא במסלול ריבית קבועה לא צמודה. 
  2. משכנתא המחולקת לשלושה מסלולים – פריים, צמודה משתנה וקבועה לא צמודה. 
  3. משכנתא המחולקת רק לשני מסלולים פריים וקבועה לא צמודה. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח נדל"ן ישראל שתסייע לכם בכל תהליך המשכנתא שלכם. גם אם אתם אחרי, חשוב שתבדקו אם מחזור מששכנתא יוזיל לכם עלויות. אל תפספסו הטבות זמניות.

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎