מתי מוכנים כלכלית לקחת משכנתא?

חולמים לרכוש דירה? רוצים כבר לגור בבית שרשום על שמכם בנסח טאבו? לפני שאתם רצים לחפש את הבית הכי יפה בעיר, תקראו את הפוסט הזה שיעזור לכם להבין איך אתם צריכים להתכונן לקראת המשכנתא שלכם. קראו ותתכוננו. 

כמה הון עצמי יש לכם? האם הוא מספיק? 

ילדים חושבים שכדי לרכוש בית, צריך ללכת לקחת את הכסף מהבנק. אבל אנחנו יודעים שזה ממש לא כך. רק אחרי שאתם הבאתם את הכסף שלכם, הבנק יחשוב האם הוא מוכן לאשר לכם משכנתא. כעת לא נכנס לכל השיקולים של הבנק האם לאשר לכם משכנתא, אבל כן נדבר על איך אתם יודעים אם אתם מוכנים לקחת את המשכנתא. 

כדי לבקש מהבנק בקשה למשכנתא, אתם צריכים להיות שותפים בתשלום של הבית. בכמה כסף? לפחות רבע ממחיר הדירה. לא מספיק להגיד את זה לבנק, אלא אתם צריכים להראות לבנק שיש לכם אסמכתא שמוכיחה שאכן עשיתם העברה לחשבון של המוכר שלכם עם כל הכסף הדרוש. שוב, להזכירכם הכסף הדרוש הוא ביחס למחיר הבית שלכם- רבע ממחירו.

אין לכם הון עצמי גבוה? הריביות תהיינה יקרות יותר! 

חשוב שתדעו. ככל שההון העצמי שלכם יהיה גבוה יותר, כך הריביות במשכנתא שלכם ירדו גם כן. תבינו שהבדל מהותי בריביות, זה לא רק מראה על נתונים, אחוזים וגרפים, אלא זה עשוי להשפיע לרעה או לטובה על ההחזר החודשי. כלומר, במקום לשלם מדי חודש 4,000 שקלים, אתם יכולים לשלם לבנק 3,500 שקלים. זה המון כסף. תבינו שמדובר על תקופה של 300-360 חודשים. כל חיסכון של עשר שקל במשכנתא שלכם, עשוי ליצור לכם קופת חיסכון של 36,000 שקלים בסוף המשכנתא שלכם. זה הזוי. 

בקיצור, איך אתם יודעים אם אתם מוכנים למשכנתא מבחינת ההון העצמי? על ידי שאתם בודקים אם יש לכם רבע ממחיר הבית אותו אתם רוצים לקנות. לדוגמא: בדירה של מיליון שקלים, אתם צריכים להכין 250,000 שקלים. 

משכורת מספקת להחזר החודשי

איך הבנק יהיה בטוח שאתם יכולים לעמוד בהתחייבות שלכם? הבנק בודק שהמשכורת שלכם מספיק גבוה, כדי לשלם את המשכנתא. מה זה מבחינת הבנק משכורת מספיק גבוהה? משכורת שהיא פי שלוש מסכום ההחזר החודשי שלכם לא כולל ההוצאות הקבועות שלכם. מהי ההגדרה של הוצאות קבועות? כל הוראת קבע שהיא מעל 18 חודשים קדימה. מה זה אומר בפועל? אם המשכורת שלכם היא 20,000 שקלים נטו, אבל יש לכם 5,000 שקלים הוראות קבע של שנה וחצי קדימה, אז ההכנסה שלכם מבחינת הבנק היא 15,000 שקלים. ככה זה עובד. 

לסיכום, איך תדעו שאתם מוכנים לקראת המשכנתא שלכם מבחינת ההכנסות שלכם? תשאלו יועץ משכנתאות כמה הולך לצאת לכם ההחזר החודשי +-, או שתעשו לבד את החישוב במחשבון משכנתא של משכאנטצ' ותראו איזו משכורת אתם צריכים להראות לבנק כדי שהוא יאשר לכם את המשכנתא. 

הקליקו כאן לתזמון פגישה ללא עלות עם יועצי המשכנתאות של נדל"ן ישראל. 

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎