משתדרגים עם הדירה? בואו ללמוד איך לוקחים משכנתא לדירה שניה

מדינת ישראל חושבת שמי שכבר יש לו דירה ורק עובר לבית גדול יותר, הוא בעל יכולות כלכליות. מאיפה אנחנו מביאים את זה? עובדה שהיא לא רואה במשפרי דיור כזכאים להשתתף במכרזים השונים המיועדים רק לזכאים, כמו מחיר למשתכן. 

אומנם באמת יש לכם את הבסיס מהדירה הקודמת, אבל כדי לשפר דיור יכול להיות שתצטרכו להביא הרבה מאוד מההון העצמי שלכם. 

אני לא מבין איפה הבעיה - הרי יש הון עצמי מהדירה הקודמת? 

זה נכון שעל ידי מכירת הדירה הקודמת נשארים עם הון עצמי. כי הרי גם בשביל לרכוש את הדירה הקודמת היה עליכם להביא הון עצמי, קל וחומר שאתם כבר מוכרים אותה אחרי שהמשכנתא התקטנה.  

הבעיות מתחילות כאשר משפרי דיור רוצים לרכוש דירה יקרה יותר מהדירה הנוכחית שלהם. הם רוצים לקנות אותה כמה שיותר מהר, אבל הם עדיין לא מכרו את הדירה הישנה שלהם. כך נוצר מצב שמשפחה עם עול חודשי שוטף צריכה להתמודד גם עם הוצאות שוטפות, גם עם תשלומי משכנתא וגם עם תשלום הון עצמי למוכרים. 

יש אפשרות לקחת הלוואת בלון

הלוואת בלון זו הלוואה הנלקחת בדיוק במצבים כאלו. הלוואת בלון ניתנת לתקופה של עד שלוש שנים, ואחרי שלוש שנים יש להחזיר את כל הכסף במנה אחת מרוכזת. נשמע פנטסטי? תצטרכו לשלם על הפנטסטיות הזו הרבה מאוד כסף. הלוואת בלון יכולה מאוד לעזור למשפרי דיור, אך יש לדעת שזו הלוואה עם ריביות מאוד גבוהות, דווקא בגלל האטרקטיביות שבתנאים שלה. 

איך זה עובד? כל התקופה בה הכסף נמצא אצלכם ואתם עוד לא שילמתם לבנק, מצטברות הריביות. כך שאם לקחתם הלוואה של שלוש מאות אלף שקלים לצורך הדוגמא, אחרי שלוש שנים יהיה עליכם להחזיר שלוש מאות אלף שקלים + ריביות. 

זו הלוואה שיכולה לעזור לכם להתמודד עם הצורך בכסף כאן ועכשיו כשאתם יודעים שיהיה לכם מאיפה לפרוע אותה תוך שנתיים. אך תמיד עליכם לשקול אם שווה לכם לחתום על דירה, יפה ככל שתהיה, אם עדיין לא מצאתם רוכשים לדירה שלכם. למה? בגלל העלויות היקרות של הלוואת בלון. 

אפשרות נוספת - לגרור את המשכנתא

אם תנאי המשכנתא הקודמת שלכם אטרקטיבים אתם יכולים לגרור אותה. הרי משכנתא עם ריביות טובות, חבל לשנות. לכן, בנק ישראל נותן אפשרות לבצע תהליך של גרירת משכנתא מבטוחה אחת לבטוחה שניה, בלי שינוי בריביות המשכנתא. שימו לב, תהליך גרירת המשכנתא הוא תהליך ולכן, חשוב להתחיל אותו זמן רב לפני שנדרשים להעביר את הכסף, כדי שלא יווצר מצב בו אתם מאחרים תשלומים ומשלמים קנסות על איחור תשלום המשכנתא. 

הקליקו כאן לתזמון פגישה עם המומחים של נדל"ן ישראל. הם יעשו עבורכם את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב שיש. 

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎