משכנתא מהשלב הראשון ועד האחרון - תהליך לקיחת המשכנתא כאן לפניכם

משכנתא זו העסקה הכלכלית הגדולה ביותר אצל רוב האזרחים הישראלים. כדי לעשות עסקה גדולה כל כך, חייבים להתכונן אליה כמו שצריך. קודם כל נראה מאיפה בכלל מגייסים את המימון כדי לגשת לבנק ואחרי זה נמשיך לכל שאר השלבים. נתחיל ונבין טוב יותר איך מוציאים משכנתא. 

שלב 1- מתכוננים להלוואת המשכנתא

כדי להוציא משכנתא מהבנק חייבים להראות לבנק שיש הון עצמי מספיק גבוה. כדי שיהיה לכם הון עצמי, אתם צריכים לחסוך, לבקש עזרה מההורים, לשבור חסכונות ועוד. אבל זה רק ההתחלה, אתם גם צריכים וותק בעבודה ודירוג אשראי גבוה. לפני שאתם מתחילים, פנו ליועץ משכנתאות כדי שיסביר לכם מה מוטל עליכם לבצע לפני שניגשים לבנק.  

שלב 2- מגישים בקשה לאישור עקרוני

בשלב זה אתם כותבים יפוי כוח ליועץ משכנתאות. יועץ המשכנתאות מגיש את הבקשה שלכם לכמה בנקים כדי להשוות בין ההצעות ולנסות להוזיל אותן אחת על חשבון השניה. תצטרכו לתת לבנק פרטים על הלוואה. פרטים כמו: פרטי הנכס – כתובת, גודל, מחיר. פרטי הלווים – תעודות זהות, שמות, גיל, מצב, ועוד. הבנק יבדוק את הנתונים ויתן לכם אישור שיהיה תקף רק בתנאי שכל הפרטים שציינתם בעת הגשת הבקשה, אכן נכונים. 

שלוש 3- הגשת כל הטפסים לבנק

כדי להביא את האישור העקרוני לאישור עקרוני מכריע, עליכם להביא לבנק את כל הטפסים הדרושים לצורך אישור סופי של ההלוואה. המסמכים הם:

  1. חוזה רכישה
  2. נסח טאבו
  3. הערכת שמאי 
  4. צילומי תעודות זהות של הלווים + ספחים פתוחים. 
  5. שכירים – תלושים של שלושת החודשים האחרונים. עצמאיים – שומת מס של שנת המס הקודמת. 
  6. אם יש לכם הכנסות נוספות כמו מזונות, קצבאות וכו', יהיה חכם מצדכם להגיש גם אותם לבנק כדי להגדיל את יכולת ההחזר שלכם. 
  7. עו"ש של שלושת החודשים האחרונים. 
  8. אם יש לכם הלוואות נוספות תצטרכו להביא את תמהיל ההלוואה המעודכן (הבנק מנקה את ההלוואה מיכולת ההחזר שלכם). 
  9. ביטוח חיים בשווי הנכס שלכם, על כל אחד מן הלווים. 
  10. ביטוח המבנה המשועבד לבנק. 

שלב זה של הגשת הטפסים השונים הוא שלב קריטי לצורך קידום ההלוואה שלכם אל הפועל, שימו לב להקפיד מאוד על עמידה בזמנים כדי לא לפספס את האישור העקרוני שלכם שתוקפו עלול לפוג תוך שבועות ספורים. 

עד כאן פירטנו לכם בתמצית את השלבים של הוצאת המשכנתא. בפועל, תשאלו אנשים שהוציאו משכנתא בעבר, כמעט לכל אחד היה סיפור אחר שגרם למשכנתא שלו להתעכב. 

כדאי שתיגשו להוצאת האישור העקרוני כמה שיותר מוקדם כדי שלא תגיעו למצב בו הפרתם את החוזה בגלל עיכוב בהעברת התשלומים למוכרים. 

רוצים לדעת עוד? הקליקו כאן לתזמון פגישה עם מומחי נדל"ן ישראל. 

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎