מה קורה בסוף תהליך לקיחת המשכנתא?

אם אתם כבר מדברים על סוף התהליך, מסתבר שאתם כבר לפחות חודשיים בליווי יועץ המשכנתאות שלכם. כאשר ניגשים לקחת משכנתא, בדרך כלל מתחילים את התהליך לפחות שלושה חודשים לפני שנדרשים להעביר את הכסף. וזאת? כדי לאפשר מרווח זמן ואפשרות להתמקחות על הריביות כמה שיותר בנקים. 

לקיחת משכנתא, איך הכל מתחיל? 

המסמך הראשון עליו אתם נדרשים לחתום בתהליך לקיחת המשכנתא, זה יפוי כוח ליועץ המשכנתאות שלכם. הרי מבחנית הבנק הוא רוצה להיות בטוח, שאותו אחד שמגיע לבנק ומדבר בשמכם, אכן מוסמך לכך. 

בהתחלה, אתם צריכים להשיג את כל המסמכים הדרושים. תלושים, צילומי תעודות זהות, אם יש לכם עסק עצמאי, אז זה כבר יותר מסובך.ֵ בעלי עסקים צריכים להביא גם שומת מס (ואם אין עדיין שומת מס אז הערכת שומה). 

בעיקרון אין צורך כבר בהתחלה להביא את התלושים ואת כל המסמכים המדויקים. כדי לקבל אישור עקרוני עליכם לתת לבנק את כל הנתונים שלכם, בלי הוכחות. כלומר, אתם צריכים לתת לבנק אפשרות להבין מה הנתונים שלכם מלמעלה, אבל אחר כך הוא יאמת את הנתונים שלכם וידרוש את כל הנתונים המדויקים. הבנקים עורכים השוואות ללא הרף כדי לראות שאכן מה שמצהירים נכון בפועל. 

מה קורה אחרי קבלת האישור העקרוני? 

אחרי שיש אישור עקרוני ביד, יועץ המשכנתאות נפגש עם פקיד מטעם הבנק שעובד במחלקת המשכנתאות. בפגישה הראשונה הוא מוכיח לו כי כל מקורות ההכנסה שלכם, הם על בסיס אמיתי, מספר איך אתם מתנהלים. דבר נוסף שיועץ המשכנתאות יראה לבנק באותה פגישה זה ההרשאה שלכם לביצוע העברת ההון העצמי לטובת מוכרי הדירה. הרי התנאי הראשון לקבלת משכנתא זה הון עצמי מספק.

נו, עכשיו כבר חותמים על המשכנתא? 

ממש לא. במקביל לכך שיועץ המשכנתאות שלכם קיבל אישור עקרוני בבנק אחד, הוא מתחיל להגיש את התיק שלכם בעוד שני בנקים לפחות. ככל שמגישים את התיק ליותר בנקים, יש סיכוי טוב יותר לקבל משכנתא אטרקטיבית יותר .

אחרי שיש ליועץ המשכנתאות ביד כמה אישורים עקרוניים עם כמה סוגי ריביות, הוא מתחיל לעשות הצלבות ולגשת עם האישור הזול ביותר לבנק אחר ולבקש ממנו לתת לו הצעה טובה יותר. כך עובד כל התהליך של המיקוח על הריביות. טיב המשכנתא שלכם תלוי באופן ברור ביועץ המשכנתאות שלכם. חשוב שתדעו כי לקחת משכנתא ללא יועץ משכנתאות, זו אחת הטעויות הפיננסיות הכי חמורות שאדם יכול לעשות. 

סוף סוף הגיע שלב קבלת המשכנתא

אחרי שהגעתם לממוצע ריביות אטרקטיבי והשלמתם את כל הנדרש, מודיעים לבנק שמעוניינים לחתום על המשכנתא. נקבעת פגישה בבנק ואתם באים לחתימות. אחרי החתימות, התיק שלכם יעבור לבחינת הבנק, אם הוא מושלם, הכסף עובר בתאריך בו חתמתם בחוזה שאתם מתחייבים להעביר את הכסף. אם חסר בו דבר מה, תצטרכו להשלים אותו במהירות. לדוגמא, אתם יכולים לקבל טלפון מהבנקאי שביטוח החיים שלכם לא מכסה את הסכום הנדרש או ששכחתם לעשות ביטוח נכס ועוד כהנה וכהנה. 

הקליקו כאן כדי שתיק המשכנתא שלכם יעבור ליווי מסור ומקצועי של המומחים בתחום המשכנתאות בישראל.

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎