מה מצב הנדל"ן בישראל אחרי שהסתיימה שנת 2021?

יש אנשים שנהנו מאוד מעליית מחירי הדיור, בגלל שרכשו דירה בעבר ומכרו אותה השנה במחיר גבוה במיוחד. אבל רוב רובו של הציבור כואב מאוד את עליית מחירי הדירות בארץ. לרוב, זוג צעיר שמתחתן, דבר ראשון הוא רוצה לדעת מה עם הסיכויים שלו לרכוש דירה. אבל היום, זה נהיה סוג של חלום רחוק שאין זכות אפילו לחלום אותו. מה עושים? איך מתמודדים מול עליית המחירים? מה אומרים הנדל"ניסטים על עליית המחירים המטורפת? מוזמנים לצלול איתנו. 

איך מסכמים מומחי הנדל"ן את 2021?

2021

במהלך השנה החולפת מחירי הדירות המשיכו לעלות ושברו שיא חדש. אבל הפעם זה היה ממש בהגזמה. מחיר דירה באזורים ישנים, דירות יד שניה שלפני שנתיים ניתן היה לקנות בקלות במיליון שלוש מאות, נמכרות בזו אחר זו במיליון תשע מאות! סיפורים מהשטח, ולא בדיונות.

למי שלא זוכר, בתחילת התפשטות הקורונה לפני כשנתיים, כולם טענו שבקרוב מחירי הדירות הולכים לרדת, ושווה לחכות עם רכישת דירות. אבל למעשה אנשים המשיכו לקנות דירות במרץ. אפילו שמקום העבודה של אף אחד מאיתנו כבר לא היה בטוח כמו שהיה עד היום.
 

כיום אחרי שנתיים שניה של קורונה, כל מומחי הנדל"ן טוענים ששוק הדיור חזק ולא רק שהוא לא נפגע מהקורונה, אלא הוא המשיך לצבור תאוצה ולנסוק מעלה מעלה. 

מה אומרים מומחי נדל"ן בישראל על עליית המחירים המטורפת? 

כולם כאחד מצפים מהממשלה לעשות משהו. הפעולות שהממשלה נקטה עד היום, לא ממש עזרו לצנן את שוק הנדל"ן ואולי אפילו ההיפך הוא הנכון. בינתיים, מה שלא עושים, גורם לעוד גל של עליית מחירים. שורה תחתונה, נוצר מצב בו אין היצע ויש ביקוש. 

המדינה מעוניינת להפחית חלק ממדד תשומות הבניה, כדי שלרוכשי הדירות יהיה קל יותר לרכוש דירות חדשות מקבלן. ומה אומרים הקבלנים? הם טוענים שזה רק יגביר את עליית המחירים, כי הם יעלו מלכתחילה את מחירי הדירות, דבר שיגרום לעליית מחירים, לא רק בדירות חדשות, אלא גם בדירות יד שניה. 

וזו רק דוגמא אחת קטנה על ניסיון של המדינה לעזור ועל ההשלכות שהניסיון גורר. 

אז איך קונים דירה במחיר גבוה כל כך? 

  • דירה להשקעה – זוגות רבים שלא רואים את עצמם רוכשים דירה באזור המקובל עליהם, רוכשים דירה להשקעה באזור ישן, מחלקים אותה ומכסים עם דמי השכירות של ההשקעה את המשכנתא ואולי גם חלק מעלות השכירות. לאחר תקופה בה מחיר הדירה עלה, או בגלל התחדשות עירונית או בגלל כל סיבה אחרת, הם מוכרים את הדירה ורוכשים דירה באזור המועדף עליהם.
  • דירה בפריפריה – זוגות רבים, לא מוכנים להעביר את כל הכסף של המשכורת שלהם, למשכנתא. ולכן, מראש הם מרימים דגל לבן ורוכשים דירה באזורי הפריפריה. שם הם רוכשים דירת פאר בעלת שטח גדול ומשלמים משכנתא נמוכה.
  • תעודת זכאות – קיימת תוכנית מחיר מטרה המאפשרת רכישת דירה יקרה במחיר זול משמעותית מהמחיר הקיים בשוק. כדי להשתתף בהגרלה צריכים להוציא תעודת זכאות. לקבלת פרטים מלאים על התוכנית כדאי שתיכנסו לאתר המנגיש מידע בתחום.

הקליקו כאן כדי שמומחי נדל"ן ישראל, יתנו לכם יד בכל התהליך של רכישת הדירה. 

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎