מה דינם של פושטי רגל? אין להם סיכוי לקבל אישור משכנתא? 

במדינת ישראל אין הגבלה על עסקאות שפושטי רגל רשאים או לא רשאים לעשות. אלא, שהבנקים לא מוכנים לתת משכנתא ללקוח שהוא פושט רגל בעברו. כלומר, אם יש לכם כסף מזומן לקנות בית – בבקשה אתם מוזמנים לעשות זאת, אבל אם אין לכם, יהיה קשה מאוד להצליח לקבל אישורי משכנתא. אז זהו, יותר אי אפשר לקחת משכנתא? לא ממש. קראו את הפוסט הזה. 

פושט רגל

מתי פושטי רגל יכולים לקבל משכנתא? 

הקטע העיקרי בכך שהבנקים לא מוכנים לתת בשום פנים ואופן משכנתא לפושטי רגל, זה דירוג האשראי השלילי. כל זמן שהנר דולק אפשר עוד לתקן. דירוג אשראי זה לא דבר שנקבע לנצח. אם אתם משנים התנהלות בצורה בולטת, וחשבונות העו"ש שלכם מנוהלים בצורה תקינה ומעלה, אתם יכולים להצליח בהדרגה להעלות את דירוג האשראי שלכם. אחרי כמה זמן? בדרך כלל חייבים לחכות לפחות שנתיים אחרי סיום התהליך של פשיטת רגל, כדי לתת לדירוג האשראי החיובי, לצבור וותק. 

אתם צריכים להפנים את זה, שהמעלה העיקרית של לקוח אצל בנק – זה לקוח שיודע לשלם בזמן. פשיטת רגל, היא לא תהליך המביא בגינו כבוד. ממש לא. כדי להפוך להיות פושט רגל, מרימים דגל לבן ומכריזים שהפושט לא מתכוון לשלם את החובות שהוא צבר, בין אם לאנשים פרטיים, ובין אם לגופים פיננסיים. לכן, בנקים לא ממהרים לתת לבן אדם שהגיע למצב כל כך קשה, עד כדי כך שהוא היה מסוגל לפשוט רגל, למרות אי ההגינות שבדבר. 

מה אתם עושים כדי להשתנות באמת? 

אם הגעתם למצב של פשיטת רגל, משהו לא התנהל אצלכם כשורה. ולכן, הבנק בו תגישו את הבקשה לקבלת אישור משכנתא, ירצה להשוות בין ההתנהלות שלכם לפני פשיטת הרגל, לבין ההתנהלות שלכם כיום, אחריה. אם אתם מתנהלים בצורה דומה, אין סיכוי שתאושר לכם משכנתא. אבל עשיתם שינוי מהותי, ואתם לא חוזרים על הטעויות שעשיתם קודם, דירוג האשראי שלכם עולה. ויש מצב שהבנק יסכים להסתכל עליכם. אומנם הבנק לא עושה חסד בזה שהוא נותן לכם משכנתא – הוא מרוויח על כך הרבה מאוד כסף. אבל לקיחת סיכונים מיותרים, זו אחת הפעולות שהבנק לא מוכן לעשות בעד שום הון שבעולם. 

פש"רים בעברכם? זה מה שאתם חייבים לעשות

אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם מסורבי משכנתא, אתם חייבים לדעת שאסור לכם להתנהג בפזיזות בחשבון הבנק שלכם. כלומר, אסור שהוראת קבע תחזור, אפילו אם אחרי כמה שעות אתם עושים העברה בנקאית כדי לכסות את החוב. ההתנהלות חייבת להיות שקופה ואמינה. אחרת… בואו נעצור כאן. 

הכירו את חברת המפתח המנהלת את נדל"ן בישראל שכבר עזרה למאות לקוחות מרוצים להגיע לשלב המרגש של רכישת הדירה שלהם. אם התיק שלכם מסובך, אל תפנו ליועצי משכנתאות מתחילים. בשביל סיפורים מיוחדים, צריך יועצי משכנתאות מיוחדים. הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם כדי שתהיו בטוחים בתוצאות. ושיהיה בהצלחה…

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎