לאיזו מטרה מיועדת משכנתא הפוכה?

השמחה הגדולה שגם מבוגרים יכולים לקחת משכנתא ויש להם משכנתא מיוחדת אותה הם יכולים לקחת, היא מדבקת. ככל שאנשים צעירים יותר, כך עלויות המשכנתא שלהם יהיו זולות יותר. חברת הביטוח לדוגמא, לא מעוניינת לתת ביטוח חיים לאנשים שקרובים יותר לממוצע התמותה הישראלי. ולכן, עמיתים מבוגרים יותר יצטרכו לשלם הרבה מאוד כסף על ביטוח חיים. 

למה משכנתא הפוכה היא דבר טוב כל כך? 

מה צריך בן אדם מבוגר? פינה משלו, ולראות נחת. מבוגרים רבים התחילו לשמוע על הרעיון שאפשר להמשיך לגור בבית, אבל להוציא ממנו כסף, כדי לתת לילדים ולנכדים ברווח. למה שלא יזכו לראות את הצאצאים שלהם נהנים מהירושה שלהם? משכנתא הפוכה נותנת הזדמנות לכל המבוגרים לעזור לילדים שלהם. 

איך מבוגרים יכולים לקחת על עצמם משכנתא? 

משכנתא הפוכה נועדה למבוגרים. אם במשכנתא רגילה, צריך להחזיר את המשכנתא כל חודש, משכנתא הפוכה, מוחזרת רק לאחר פטירת הלווים. כלומר, הלווים לוקחים הלוואה הממנפת מקסימום 50% משווי הנכס. כל חודש שעובר, המשכנתא צוברת ריביות. כאשר הלווים כבר אינם בחיים, הבנק או הגוף המלווה (פעמים רבות לוקחים משכנתא הפוכה מגופים חוץ בנקאיים) ניגש ליורשים ושואל אותם מה הם מעדיפים, למכור את הבית ולהחזיר את החוב לבנק, או להחזיר את החוב על ידי מחזור המשכנתא למשכנתא רגילה. ליורשים יש זכות לבחור. 

מה המעלות של משכנתא הפוכה? 

למשכנתא הפוכה יש מעלות רבות. חשוב לזכור שיש אפשרות לקחת מסלול שלא מביא את כל הכסף בפעימה אחת גדולה, אלא כקצבה חודשית. מבוגרים שאין להם פנסיה גבוהה מספיק ויש להם דירה, יכולים לקחת משכנתא הפוכה ולהנות מהכנסה גבוהה יותר. 

דבר נוסף שמאוד טוב ללווים מבוגרים, זה צורת התשלום של משכנתא הפוכה. אין ללווים במשכנתא הפוכה חובה חודשית, אלא הם יודעים שליורשים שלהם יהיה פחות כסף בירושה. אבל, כמובן שאם ללווים יש אפשרות להחזיר את הכסף בסוף כל חודש, זה יהיה להם עדיף, מבחינת גובה הריביות התופחות. 

אם אתם חושבים לקחת משכנתא הפוכה כדי לכסות הוצאות רפואיות ולא כדי לעזור לעצמכם עם ההכנסה הלא מספקת, מומלץ לכם להחזיר מדי חודש את הכסף, כדי לחסוך בריביות המשכנתא. 

משכנתא הפוכה לעומת משכנתא רגילה

משכנתא הפוכה היא לאו דווקא משכנתא שכל הנתונים שלה הפוכים, אלא זו משכנתא שיש בה יותר מסלולים ואפשרויות המיועדים לאנשים מבוגרים. חשוב שתדעו כי תמיד משכנתא לא סטנדרטית, תהיה משכנתא יקרה יותר. אין מה לעשות כך זה בחיים, על דברים טובים משלמים הרבה. 

ההבדל בין משכנתא אטרקטיבית למשכנתא שאינה אטרקטיבית, עלול להיות הבדל של מאות אלפי שקלים. חשוב שתפנימו עוד לפני שאתם נכווים, כי משכנתא לוקחים רק עם מומחים. 

פנו למומחים של חברת המפתח נדל"ן ישראל שיעזרו לכם לקחת משכנתא אטרקטיבית.

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎