כל מה שרציתם לדעת על רישום בטאבו ועל השפעתו על מחיר הדירה שלכם

אנחנו כל כך רגילים לשמוע על תהליך נורמלי של רכישת דירה ועל הרישום בטאבו, ברמה כזו שאנחנו לא זוכרים שמאות אלפי דירות בישראל, כלל אינן רשומות בטאבו. זה גורם לבעייתיות רצינית בכל הנושא של סטטיסטיקות וחישובים מדיניים. עיקר הבעיה היא כאשר מבוגרים שגרים בבית במשך שנים ואולי אפילו דורות, ירצו למכור את הבית הזה, הם לא יוכלו לעשות זאת. איך מסדרים בעייה זו? מה צריך לעשות כדי למכור דירה בלי נסח טאבו? המשיכו לקרוא. 

איך רושמים דירה בטאבו? 

אם הדירה רשומה בטאבו, כל מה שצריך זה לרשום הערת אזהרה, ואחר כך להעביר בעלות. לפני שאתם מתחילים להיבהל שאתם לא יודעים איך עושים את כל זה, אנחנו רוצים להרגיע אתכם, שאת כל הפעולות הללו, עושה עורך הדין שלכם ובדיוק בשביל זה שילמתם לו. 

אז הנה שלושת השלבים לרישום דירה תקין בטאבו:

  • פרצלציה- איחוד הקרקעות וחלוקתן מחדש. לפני שעושים פרצלציה תוכלו לראות שרשום על שמכם שטח אך לאו דווקא הגוש חלקה הספציפי של הבניין שלכם. אז דבר ראשון עושים סדר. 
  • רישום הבית המשותף- אחרי שכבר ברור באיזה בניין אתם גרים, צריך שיהיה ברור מה הדירה המדויקת שלכם. כאן גם ירשם מה גודל הדירה שלכם ואת התת חלקה של הדירה שלכם. אם יש לכם שטחים נלווים לדירה שלכם גם זה יבדק בשלב זה. 
  • השלב האחרון, צירוף שמות בעלי הדירה- עכשיו רושמים את הדירה על שם הבעלים. הפרטים האישיים שלכם הם שמות פרטיים, שמות משפחה ותעודות זהות. 

הערת אזהרה - מה זה? 

כאשר לבעל הנכס יש חוב כלפי מישהו – התחייבות בכתב למכור לו את הנכס בעתיד או לשלם לו כסף, באפשרות בעל הזכות להצמיד הערת אזהרה לנסח הטאבו של הנכס. הערת אזהרה זו מונעת מבעל הנכס אפשרות למכור את הדירה שלו לבן אדם שלישי. מהות ההערה היא להגן על מי שחייבים לו כסף. 

יש כמה סוגים של הערות אזהרה. יש הערה על בעלות הנכס- רוכש הדירה לפני קבלת המפתח, הערת המצביעה על משכנתא- הערת אזהרה לטובת הבנק ועוד. 

מתכוננים לרכוש בית? 

רגע אחד. חשוב לנו להכיר לכם את המומחים של חברת המפתח שיגרמו לכם להנאה מרובה ברכישת הבית שלכם. כאשר רוכשים דירה, יש צורך לעבור המון המון בירוקרטיות עד שאתם סוגרים אחריכם את דלת הבית. אנו מתמחים בכל הנושא של בירוקרטיות עד למשכנתא וכן בכל הנושא של סוגי עסקאות שונות, דירה יד שניה, דירה מקבלן ועוד. 

הקליקו כאן כדי שהמומחים של חברת המפתח יוכלו להכיר אתכם ולהתחיל לעבוד על התיק שלכם. אנו מתחייבים לחסוך לכם הרבה זמן, הרבה כאב ראש ובעיקר הרבה כסף. בהצלחה.

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎