הולכים לקחת משכנתא? תשובות לשאלות שרציתם לשאול

כאשר מתחילים להתקרב לשלב המרגש של לקיחת המשכנתא לקראת רכישת הדירה הראשונה שלכם, פתאום קולטים שבעצם יש המון מה לדעת. בפוסט הזה אנו מעוניינים לתת לכם את כל המידע הבסיסי שוודאי ישמח אתכם לדעת. כמה כסף ניתן לקבל במשכנתא? מה אי אפשר לקבל במשכנתא? אילו תנאים צריך הבנק כדי לאשר משכנתא? התחילו לקרוא. 

האם יש הגבלות על המשכנתאות הנלקחות בישראל? 

ודאי. מדינת ישראל היא אחת המחמירות ביותר בתחום הבנקאות והמשכנתאות. מדי תקופה מתפרסמת תקנה חדשה בה בנק ישראל מודיע על עוד הגבלה במשכנתאות. 

מהן ההגבלות? 

אי אפשר לשלב בתמהיל המשכנתא יותר משליש מסכום המשכנתא בריבית משתנה. 

חייבים לקחת לפחות שליש מסכום המשכנתא בריבית קבועה. 

אי אפשר לפרוס את ההלוואה למעלה משלושים שנה. 

לא תאושר משכנתא אם גובה ההחזר החודשי הוא יותר משליש מההכנסה. 

איזה סכום הלוואה אני יכול לקבל? 

סכום ההלוואה שתוכלו לקבל מהבנק לא קשור לגיל שלכם או לכל נתון אחר, אלא לשווי הדירה שלכם על פי הערכת שמאי מקרקעין והמחיר המופיע בחוזה (מבחינת הבנק – הסכום הנמוך ביותר הוא המנצח). 

איך זה עובד? ברכישת דירה ראשונה הבנק דורש ממכם להביא הון עצמי של רבע אחוז ממחיר הדירה ואת כל היתרה הוא משלים בהלוואת המשכנתא שהיא יכולה להגיע עד 75% מתוך הסכום הכללי של הדירה. 

אם זו דירה שניה אליה אתם עוברים, הבנק יאשר לכם 70% משכנתא בתנאי שאתם מוכרים את הדירה הקודמת שלכם תוך שנתיים. אם אתם לא מוכרים את הדירה הקודמת, אתם כבר נקראים משקיעים. עבור דירה להשקעה הבנק מאשר רק 50% משכנתא, ובשביל זה אתם כבר צריכים להביא הרבה הון עצמי. 

עד כאן הבסיס לאיזה סכום משכנתא תוכלו לקבל. 

מהם הדברים הנדרשים לפני העברת המשכנתא?

צעירים רבים בטוחים שכל אחד במדינת ישראל זכאי לקבל משכנתא. אבל זה ממש לא נכון. כדי להיות זכאי לקבל משכנתא יש צורך לעמוד בתנאים מאוד מחמירים של בנק ישראל. אבל אל תתייאשו, גם אם אתם לא עונים היום על התנאים, אחרי עבודה לא ארוכה תוכלו להתאים את עצמכם לתנאי בנק ישראל ולקבל את המשכנתא המיוחלת. לפניכם רשימת הדברים שיהיה עליכם להוכיח לבנק המלווה:

  • בטחונות – כדי שהבנק ירגיש בטוח להעביר לכם כל כך הרבה כסף, הדירה חייבת להיות נקיה משיעבודים נוספים עם נסח טאבו תקין. 
  • הכנסה חודשית מספקת ביחס לגובה ההלוואה אותה אתם מעוניינים לקחת פי 3 מגובה ההחזר החודשי המשוער. 
  • אחוזי המימון – ההון העצמי צריך להיות מספיק גבוה.
  • דירוג אשראי גבוה – אם ההתנהלות שלכם תקינה דירוג האשראי שלכם יהיה גבוה, והבנק יתן לכם משכנתא, אך אם לא… הסיפור הופך למורכב יותר.

מרגישים שזה גדול עליכם? לא יודעים מאיפה להתחיל? אחרי כל ההסברים, עדיין לא יודעים מה רוצים ממכם? הקליקו כאן והמומחים של נדל"ן בישראל יעשו עבורכם את העבודה.

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎