בקרוב ימכרו דירות בזול! הכל על תוכנית מחיר מטרה

זו חדשה מרעישה למדי. בימינו המילה זול והמילה דירה, אלו הן שתי קווים מקבילים שלעולם לא נפגשים. בקרוב תתחיל לפעול תוכנית מחיר מטרה. זו תוכנית חלופית לתוכנית מחיר למשתכן. תוכנית מחיר למשתכן אמנם היתה תוכנית די מוצלחת למי שהצליח איתה, אבל למי שלא, לא. תוכנית מחיר מטרה עתידה לעזור מאוד לרוכשי הדירות בפרויקטים אלו. כמובן שכדי לרכוש דירה בעלות מוזלת דרך תוכנית מחיר מטרה, יש צורך להגריל במכרז. 

מה השינוי שעתידה תוכנית זו ליצור? 

עשרות אלפי משקי בית עתידים לזכות להיכנס לדירה משלהם. זהו שינוי אדיר. כי ניסים לא קורים לרוב רובם של משקי הבית, ופתאום להצליח להגיע להון עצמי כאשר רק לפני שנה זה היה נראה בלתי הגיוני, זהו נס בפני עצמו. השינוי אמור להיות גדול. אם עד היום היו זוגות רבים בטוחים בכך שאין להם סיכוי להגיע לדירה משלהם, אלא באחת מערי הפריפריות, הרי שהיום השתנה המצב. מי שיזכה במכרז גם בערים היותר מרכזיות, יוכל להיות ממש הזוכה המאושר שיש לו הנחה של 300,000 ש"ח על רכישת דירה. 

איך פתאום אפשר להוציא כזו תוכנית פנטסטית? 

לצערינו לא המדינה היא זו שנותנת את המענקים הללו, אלא הקבלנים. המדינה עשתה מכרז באשדוד בו השתתפו 40 קבלנים. בשביל לזכות במכרז זה, הקבלנים היו צריכים להציע שני דברים המנוגדים אחד לשני. האחד, את מחיר הקרקע הגבוה ביותר שהם מוכנים לשלם על הקרקע, ושניים את מחיר הדירות הנמוך ביותר שהם מוכנים לתת לזוכים בפרויקט. אם אתם זוכים תדעו שהרווח שלכם הוא לא על חשבון המדינה אלא על חשבון הקבלן. מתוך 100% דירות הנבנות בפרויקט חייב הקבלן למכור 60% במחיר של תוכנית מחיר מטרה. את כל שאר הדירות הוא יכול למכור באיזה מחיר שירצה ללא כל רגולציה. 

מה תהיה היקף ההטבה לכל רוכש בפרויקט?

ההנחה היא 20% משווי הדירה בשוק החופשי של מדינת ישראל. כמובן שכל נתון ונתון יקבע על פי שמאים מוסמכים. אבל אם 20% יוצא הנחה של יותר מ-300,000 שקלים, זה יעצר על סכום זה. לא ניתן לעבור את הסכום הזה. 

איפה יהיה ניתן לרכוש דירות דרך תוכנית מחיר מטרה? 

התוכנית של מחיר מטרה תפעל למעלה מארבע שנים קדימה. בינתיים גם אם לא זכיתם במכרז, אתם יכולים להיות רגועים, יהיו לכם עוד הרבה הזדמנויות. באזורים כמו: נס ציונה, תל אביב, הרצליה, רמת גן, גבעתיים, סביון וגעש, לא ישתתפו כלל בתוכנית מחיר מטרה. רק בערים בהם המדד החברתי והכלכלי עומד על נמוך מ-4, תהיה אפשרות להשתתף בתוכנית. 

איך ניתן לזכות בדירה דרך תוכנית זו? 

הכללים הם כמעט אותם כללים כמו תוכנית מחיר למשתכן. סעיף אחד כן השתנה, והוא מגיע דווקא לטובת הנכים של מדינת ישראל. אם בתוכנית מחיר למשתכן רק נכים עם תעודת נכות של 100% היו זכאים להשתתף במכרז הרי שעכשיו, גם לנכים שיש להם נכות של 50%. בנוסף על כך, קבעו כי בכל הגרלה של תוכנית מחיר מטרה, יתנו עדיפות והזדמנות מיוחדת לנכים לזכות. על כל 30 דירות שיהיו בפרויקט, דירה אחת לפחות תהיה חייבת להיות של נכה. 

הקליקו כאן ותקבלו עזרה פרטנית בתהליך הוצאת המשכנתא על ידי המומחים של נדל"ן ישראל. 

אני רוצה פגישה עם המומחים של החברה.

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎