בנק ישראל ממשיך לפעול להוזלת המשכנתאות ללווים - והפעם עמלת פתיחת תיק היא הכותרת הראשית!

כבר עברתם דירה בעבר? מי שלא עבר, לא יבין. ההוצאות הכלכליות שנדרשים לשלם בעת המרגשת הזו, פשוט לא הגיוניות. תשלום עבור ייעוץ משכנתא, שיפוץ הדירה, עיצוב פנים, ריהוט, הובלה, וכל זה עוד לפני שדיברנו על הכספים שנדרשים להעביר לבנק כדי שהוא יועיל בטובו לאפשר לכם לפרנס אותו במשכנתא שתניב לו רווחים שמנים במיוחד. 

 

בנק ישראל ראה את נאקתם של הלווים שלא עמדו בעומס הכלכלי והחליט לחפש מזור וחיסכון בזמן של הוצאות כלכליות כל כך גדולות. 

 

אז כבר שמענו בעבר על ריבית הפריים שנפתחה לאפשרות של ניצול עד שני שליש מסכום המשכנתא, במקום שליש ועוד כל מני רעיונות טובים. בפועל, לא ממש ראינו את החיסכון בעיניים, מכיוון שאם מסלול אחד זול מדי, הבנקים מפצים את עצמם ביתר קלות על ידי העלאת הריבית במסלול משכנתא נוסף. שורה תחתונה, לא רק שלא ראינו חיסכון עד כה, אלא עליית ריביות מתמדת תמיד הייתה. מה עושים? מוזילים את עמלת פתיחת תיק. 

מהי עמלת פתיחת תיק? 

כאשר מגיעים לקחת משכנתא, הבנק מבקש כדמי כניסה למועדון הלווים שלו, עמלת פתיחת תיק. זו עמלה בשווי של רבע אחוז מסכום המשכנתא אותו אתם מתכוונים לבקש מהבנק. כמה משלמים בפועל? אם הסטטיסטיקה מספרת לנו, שכרגע סכום המשכנתא הממוצע למשכנתאות הניתנות לדיור מגיע לתשע מאות אלף שקל. בהתאם לכך התשלום הממוצע עבור עמלת פתיחת תיק מגיע למעל אלפיים ש"ח. סכום מכובד ולא זניח בכלל. 

מה בנק ישראל הולך לשנות? 

צורת החישוב של רבע אחוז מהמשכנתא, עומדת להתבטל. במקומה יש בשורה חדשה שאומרת שלא ניתן לגבות עמלת פתיחת תיק מלווה סכום שגבוה משלוש מאות שישים שקלים חדשים. איך בדיוק זה מחושב, זה לא משנה כרגע, העיקר שאתם יודעים שהתפנתה לכם פיסת רוגע נפשי, ואלפיים שקלים יוכלו להישאר בכיס שלכם, במקום ללכת לפיו הבולעני של הבנק. 

הבנקים לא מפסידים מזה? 

ברור שהם מפסידים, אבל אם לזה קוראים הפסד אז אוי לנו. הבנקים מרוויחים על כל משכנתא הון של ארבע מאות אלף שקלים בממוצע. ולכן, לא יקרה שום דבר אם הם יוותרו על עוד הכנסה מהצד של אלפי שקלים בודדים. בחישוב קצר של המשכנתאות שניתנו בשוק הישראלי בשנת 21 מתגלה כי הבנקים הרוויחו בסך הכל, מעל 3 מיליון שקל רק על גביית עמלות פתיחת תיק שגבו מלקוחות. וזה עוד לפני שאנחנו מדברים על הרווחים הכלליים של המשכנתא. 

רוצים להיות בטוחים באטרקטיביות המשכנתא שלכם? 

הכירו את המומחים של חברת המפתח למשכנתאות המנהלים את נדל"ן ישראל. אצלינו ילוו אתכם בדרך לחיסכון שלכם. האטרקטיביות של המשכנתא שלכם תלויה ביועץ המשכנתאות ובמומחיות שלו. אם כבר דיברנו על חיסכון, אל תתפשרו על הדבר שיכול לחסוך לכם מאות אלפי שקלים במשכנתא.   

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם כדי שתהיו בטוחים בתוצאות. ושיהיה בהצלחה…

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎