איך עובד איסוף נתוני האשראי במדינת ישראל? כל מה שמעניין אתכם לדעת

כל פעולה אשראית ובנקאית שלכם מתועדת. לפני שנתיים ויותר, זה לא היה כך. לפני שנתיים יצא חוק שאומר כי מהיום כל פעולה של כל אחד מאזרחי ישראל מתועדת במערכת מיוחדת לאיסוף נתוני אשראי. מה זה אומר? אם אתם תמיד עומדים בהתחייבויות ולעולם לא חזרו לכם צ'קים, יש מי שרואה את זה. נניח שחזר לכם צ'ק אחד, מייד זה מתועד במערכת לאיסוף נתונים. במערכת זו גם ניתן לראות את ההלוואות שלכם, אם יש לכם כאלה. וכן את כל מה שמכילה ההלוואה שלכם. כולל תמהיל הלוואה, היכן אתם עומדים בסדרת התשלומים ועוד. 

למה עוזרת מערכת זו של איסוף נתוני אשראי? 

היא עוזרת לגופים פיננסים להכיר את הלקוחות העתידים או הקיימים, תוך שתי דקות. איך זה קורה? יש דו"ח הנקרא דו"ח חיווי אשראי. בדו"ח זה אתם מדורגים על פי ניקוד בין 0-1000. ככל שהדירוג יהיה גבוה יותר כך זה אומר שאתם לקוחות טובים יותר. מה אנחנו בבית ספר שצריך ציונים? לא. על ידי דירוג גבוה בדו"ח חיווי אשראי, אתם יכולים לקבל תנאים טובים יותר בעת לקיחת הלוואה או כל שירות פיננסי אחר. 

דו"ח חיווי אשראי לא בודק כמה כסף קיים?

זו בשורה לרוב רובם של אזרחי ישראל. מערכת איסוף הנתונים אינה מושפעת כלל מכמות המזומנים שיש לכם בעובר ושב, כאשר היא מדרגת אתכם. אלא היא בודקת אך ורק את רמת ההתנהלות הכלכלית שלכם. ולכן, גם אם אתם לא מרוויחים ימבות של כסף, אתם יכולים להיות מדורגים במקום הכי גבוה ולקבל שירותים בנקאיים ברמה מצוינת. 

למה בעצם מערכת איסוף נתוני אשראי נכנסה לחוק?

חוק זה בא להגן על הלקוחות המתנהלים בצורה טובה אך אין להם הרבה כסף. כל אחד שמתנהל בצורה טובה יכול להתמקח על הריביות שלו בעת לקיחת משכנתא או כל הלוואה אחרת. אם בעבר לא היה לכם מה להגיד לבנק על ההתנהלות הנכונה שלכם, הרי שהיום, אין דבר כזה. יש לכם נקודות דירוג בדו"ח חיווי האשראי, אליו חייבים להתייחס בעת קביעת תנאי הלוואה. 

איך אני כמה נקודות יש לי בדו"ח זה?

אתם צריכים להיכנס לאתר של בנק ישראל ולהוריד את המסמך. פעם בשנה ניתן להוריד מסמך זה ללא כל תשלום, מעבר לכך יש לשלם תשלום סמלי של 50 שקלים. הדירוג בבנק ישראל הוא לא מדורג בצורה מדויקת ומותאמת ב-100% לנתונים האמיתיים. את הנתונים האמיתיים תוכלו למצוא בבנק שלכם. כאשר אתם מגיעים לקחת משכנתא פקיד הבנק יתן לכם לחתום על מסמך שמאשר לו לבדוק אתכם בדו"ח חיווי האשראי האישי שלכם. הרי לא הייתם רוצים שכל אחד יוכל לראות היכן אתם מדורגים…

פנו למומחים של נדל"ן ישראל

המומחים של חברת המפתח הם מספר אחד בתחום הפיננסי והמשכנתאות. אנחנו נותנים לכם הזדמנות לסגור עסקה זולה יותר מכל עסקה אחרת שהיו מציעים לכם. איך זה עובד? בואו אלינו ונחשוף אתכם לכל הסודות. 

אני רוצה להיפגש עם מומחה.

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎