איך בנק ישראל שומר על כלכלת המדינה?

בנק ישראל הוא זה שאחראי על החדשות שאתם שומעים בנושא הבנקים והמשכנתאות. הוא גם הבנק של כל הבנקים ובו מופקדים כל כספי הנזילות של הבנקים בישראל. בנק ישראל הוא הגוף הרגולטורי שאחראי על כל הכללים והחוקים של בנק ישראל. 

למה אם כן לכל בנק יש כללים אחרים?

לכל הבנקים יש אותם כללים. איך אם כן זה עובד? בנק ישראל אינו מחליט עבור הבנקים מה הם צריכים לעשות ואיך הם צריכים לנהוג עם הלקוחות שלהם. מה שכן, בנק ישראל לא מאפשר לחרוג מכללים מסוימים. אבל בתוך אותם כללים יש טווח בחירה גדול וחופשי שנתון לשינויים על פי כל בנק ובנק במדינת ישראל. זה ממש כמו שיש רגולציה על כל הנושא של מכירות. איך מותר למכור, מה אסור לעשות. ועדיין כל חנות שונה בתכלית מהחנות השניה. איך זה קורה? העולם שלנו הוא דינמי וגם עולם הבנקים הוא כזה. 

מה התפקיד של בנק ישראל? 

התפקיד של בנק ישראל זה לשמור על האיזון הכלכלי במדינת ישראל. כאשר ריבית הפריים צנחה, בנק ישראל כבר לא רצה לאשר משכנתא שלמה לקחת דרך ריבית הפריים, כי הבנקים כמעט לא הרוויחו על תחום המשכנתאות. ולכן, הוא הוציא מגבלה שמאותו יום ניתן לקחת רק שליש מהמשכנתא במסלול של ריבית פריים (כיום בנק ישראל שחרר את המגבלה ונותן לקחת שני שליש פריים מתוך המשכנתא. אבל למעשה כאשר מנצלים את כל הפריים, הבנקים מייקרים את הפריים וקובעים ללווים ריבית של פריים +). 

למה בעצם מערכת איסוף נתוני אשראי נכנסה לחוק?

חוק זה בא להגן על הלקוחות המתנהלים בצורה טובה אך אין להם הרבה כסף. כל אחד שמתנהל בצורה טובה יכול להתמקח על הריביות שלו בעת לקיחת משכנתא או כל הלוואה אחרת. אם בעבר לא היה לכם מה להגיד לבנק על ההתנהלות הנכונה שלכם, הרי שהיום, אין דבר כזה. יש לכם נקודות דירוג בדו"ח חיווי האשראי, אליו חייבים להתייחס בעת קביעת תנאי הלוואה. 

מה המטרה של הבנקים? 

המטרה של הבנקים זה להרוויח כמה שיותר כסף. איך הם עושים את זה? איך שכל עסק עושה את זה. מושך לקוחות על ידי פרסומות, מנסה לעשות מבצעים, רוכשים כרטיס אשראי מקבלים הנחה בכמה חנויות… ממש כמו כל עסק אחר שמנסה למשוך לעצמו כמה שיותר לקוחות. 

אתם צריכים לדעת לנצל זאת. כלומר, ברגע שיש תחרות מי הבנק שיש לו הכי הרבה לקוחות, אתם יכולים להתמקח על גובה הריביות ולתת לבנקים לריב עליכם. "רכישת" משכנתא מהבנק עשויה להיות רווח של ארבע מאות אלף שקלים נטו לבנק, ולכן מאוד חשוב לבנקים כל אחד ואחד שלוקח משכנתא. 

איך עושים את זה? ניגשים לכמה בנקים, ומבקשים שיוציאו לכם אישור עקרוני. אף בנק לא יודע שהגשתם בקשה לאישור עקרוני בכמה בנקים. כמובן שאישור זה אינו מחייב אתכם לשום דבר. כל בנק יתן לכם הצעות אחרות וריביות אחרות, תגשו לבנק שנתן לכם את ההצעה הכי זולה ותנסו להוריד עבורכם את הריבית. אחרי שיש לכם ריבית נמוכה יותר, אתם ניגשים עם ההצעה הזו לבנק נוסף ומבקש מהם שיראו אם הם יכולים לתת לכם הצעה טובה יותר, וכן הלאה.

תנו למומחים שלנו להתמקח בשבילכםענ

המומחים שלנו מכירים את שוק הבנקים בצורה שאין שני לה. ידע = כוח. כמות תיקי המשכנתאות שלנו שווה לכם חיסכון גדול מאוד. כדי שתצליחו לחסוך בגדול אתם צריכים מומחים שיעשו לכם את המשכנתא. תנו לנו להראות לכם מהי משכנתא אטרקטיבית.   

אני רוצה להיפגש עם מומחה.

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎