רוכשים דירה חדשה מקבלן? קבלו את הטיפים שיסייעו לכם ברכישה!

בניגוד לרכישת כל מוצר בשוק, רכישת דירה כרוכה בהתלבטויות רבות. אין ספק כי לרובנו, מדובר בהשקעה הכלכלית הגבוהה ביותר בחיים. השקעה זו יחד עם ההחלטות המתקבלות בעקבותיה, משפיעות על המצב הכלכלי שלנו. בנוסף לכך, הן גם משליכות על ההתנהלות המשפחתית בטווח הארוך.

אל תוציאו מהכיס שקל, לפני שאתם בודקים היטב את הנושא. לאחר מכן, נקטו בצעדים זהירים שימנעו ממכם חרטה ועוגמת נפש מיותרת בטווח הארוך. התנהלות נכונה וידע רלוונטי בתחום, עשויים לחסוך עבורכם עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים.

בוחרים בית מנצח

בררו הצעות בין כל משרדי המכירות באזור

לאחר שהחלטתם על האזור בו אתם מעוניינים לקנות, ערכו מחקר בין כל משרדי המכירות הבונים פרויקטים באזור זה ובדקו את הפרטים הבאים: מחירים, הדמיות ותוכניות, התרשמות כללית מהפרויקט, מפרט טכני, צוות המכירות וכדומה. לאחר ההתרשמות, ערכו השוואה ביניהם ובחרו את המתאים ביותר עבורכם. 

התאימו את החיפוש לתקציב האישי

היצע הדירות החדשות הקיים בשוק הישראלי הוא רחב ומגוון. המחירים שונים ומגוונים והפיתויים בהתאם. לעיתים רבות אנשים מוצאים את עצמם מתפתים ברכישת דירה שכלל לא תואמת את היכולת הכלכלית שלהם. לכן, קבעו לעצמכם תקציב המתאים למצבכם הכלכלי ואל תחרגו ממנו גם כשהפיתוי הוא גדול ככל שיהיה. יועץ משכנתאות טוב יוכל לעזור לכם בבניית התקציב המתאים ביותר עבורכם והתאמת הדירה ליכולות הכלכליות שלכם.

קחו בחשבון הוצאות נלוות

זכרו, כשאתם רוכשים דירה, עליכם לקחת בחשבון הוצאות נוספות להוצאת הרכישה, לדוגמא: שיפוצים לדירה, שכר טרחה לעורך דין, מס רכישה, תשלומי הצמדה למדד ועוד. הגדירו תקציב מתאים שיועד למטרה של הוצאות נלוות והקציבו סכום מכובד שיספיק גם להוצאות שלא תוכננו מראש. הוצאות שנלקחו בחשבון מראש מונעות בהמשך מצוקה כלכלית ועוגמת נפש רבה.

 

ערכו סקר שווקים

היצע הדירות במשרדי המכירות הרבים הוא גדול ומגוון. בהתאם לזאת, גם המחירים שונים ומגוונים. לא תמיד כדאי ללכת על הזול. לרוב, תגלו שדירות זולות הנדמות מושכות ומעניינות הן בעלות שטח קטן יותר, מפרט דל יותר או אינם כוללים את מחיר החניה והמחסן בהשוואה לדירות בפרויקטים מתחרים ויקרים יותר. אל תתפתו! רוב הדירות הזולות מתגלות, בסופו של דבר, משתלמות פחות מההצעות היקרות יותר.

אל תרכשו דירה ללא בטוחות

בשום אופן אל תתפתו אחר הצעות מיוחדות של קבלנים קטנים ולא מוכרים. יש כאלו שיפתו אתכם לרכוש דירה במחיר מיוחד אך ללא אספקת בטוחות לכספכם, כמו ערבויות חוק מכר. רכישה כזו היא רכישה לא בטוחה שעלולה להפיל אתכם לפח. היזהרו ואל תתעסקו איתם כלל.

קחו עורך דין מלווה לתהליך הרכישה

היעזרו בשירות עורך דין מקצועי, המתמחה בתחום חוזי מקרקעין, שיגן עליכם בתהליך רכישת דירה. פנו אליו כבר בתחילת התהליך. אך בשום אופן אל תיעזרו בעורך הדין של הקבלן. עורך דין מצדכם יפעל לטובתכם ויסייע לכם רבות במשך התהליך כולו.  הוא ישלב בעריכת החוזה סעיפים וזכויות המגינים עליכם. אל תוותרו על פרט חשוב זה. בשעת מעשה, תגלו כמה הוא היה חשוב ותועלתי עבורכם. 

אל תרכשו דירה מתוך לחץ

לעיתים דווקא הזול עולה לנו ביוקר. בדקו היטב מה תקבלו עבור המחיר הזול שתשלמו. לרוב, תגלו שהמחיר אינו משתלם בהשוואה למה שאתם מקבלים עבורו. לכן, אל תתלהבו מדי ממבצעים. לעיתים רבות תוכלו למצוא דירה טובה, במחיר טוב יותר או שווה למחיר שהוצע כ"מבצע אטרקטיבי". בנוסף, דירה במחיר מבצע, לרוב נרכשת מתוך לחץ לא לפספס את ההזדמנות הנדירה. כמו כן, היא מתבצעת ללא בירורים קריטיים והשוואה בין הצעות נוספות שלעיתים משתלמות יותר על פניו. 

התהליך. אך בשום אופן אל תיעזרו בעורך הדין של הקבלן. עורך דין מצדכם יפעל לטובתכם ויסייע לכם רבות במשך התהליך כולו.  הוא ישלב בעריכת החוזה סעיפים וזכויות המגינים עליכם. אל תוותרו על פרט חשוב זה. בשעת מעשה, תגלו כמה הוא היה חשוב ותועלתי עבורכם. 

התמקחו על המחיר עם משרדי המכירות השונים

משא ומתן מול משרדי מכירות הוא לעיתים מועיל ולעיתים מזיק. התמקחות רבה מדי, עלולה לגרום לכם לפספס את הדירה שחשקתם בה. לפעמים היא עלולה להעלות את המחיר שהוצע בתחילתו. יש לקחת בחשבון שלכל פרויקט יש את סף ההנחה שמתאפשר לתת עבורו. ולכן, משא ומתן שעובר את הפרופורציה לא יסייע כלל. 

חשוב לבדוק את חברת הבנייה הממונה על הפרויקט

עריכת מחקר על חברת הבנייה ממנה אתם רוכשים את הדירה, אינה חשובה פחות ממשרד המכירות בו אתם מבצעים את הרכישה. בררו את ההיסטוריה שלה, את רמת שביעות רצון הלקוחות שלה, טיב הגמר בבניית פרויקטים שבוצעו על ידה וכדומה. בנוסף, רצוי גם לבדוק את טיב שירות הלקוחות שלה כדי שתוכלו להיעזר בשירותיה בשעת הצורך, ללא בעיות.

בדקו היטב את שטח הדירה ביחס למחיר

ערכו השוואה בין שטחי הדירות שאתם בודקים. לעיתים דירה היא אכן זולה יותר מהשנייה אך גם קטנה ממנה משמעותית. ישנו חישוב להשוואת גודל שטח הדירה ביחס למחיר שלו. החישוב הוא: מחיר הדירה חלקי מספר המטרים. הסכום שיוצא הוא המחיר לשטח של מטר רבוע. כמו כן, חשוב שתבדקו את גודל הדירה על פי החדרים הפנימיים, כמו חדרי שינה, מטבח וכדומה, בהתאם לצרכים האישיים שלכם. 

הקליקו כאן לתזמון פגישה ללא עלות כדי לעזור לעצמכם בתחום הנדל"ן. המומחים של חברת המפתח- נדל"ן ישראל ממתינים לכם.