קונים דירה בפריפריה? מגיע לכם מענק!

הצעת חוק חדשה מציעה מענק של כ 70,000 ש"ח לכל מי שרוכש דירת יד שנייה בעיר פריפרית, משרד הבינוי והשיכון הציע זאת במטרה לעודד מגורים בערים פריפריות.

הרעיון הוא של השר ליצמן, הוא הציע כבר בעבר להחזיר את קבלת המענקים לקוני דירות יד שנייה בערים פריפריות, אך התוכנית עלתה על שרטון בשל חוסר תקציב, במשרד הבינוי והשיכון לא התייאשו וערכו את הצעת החוק שוב, הרבה פעמים יש צורך בניסוח הצעת החוק בצורה קצת אחרת ואז היא מתקבלת יותר ומאושרת.

הצעת החוק דנה במתן מענק לכל מי שרוכש פעם ראשונה דירה, אם הדירה היא מיד שנייה והיא לא עולה יותר מ 800,000 ש"ח (וכמובן, ממוקמת באזור שהוגדר כפריפרי), רוכש הדירה יהיה זכאי לקבלת מענק על סך של כ 70,000 ש"ח כדי לרכוש את הדירה.

דירה בפריפריה

במשרד הבינוי והשיכון טוענים שיש תקציב למימון המענקים, הבעיה היא רק בצורך משרד האוצר להתארגן מראש למערך כזה. ברגע שהחוק יאושר ינסו לפעול לזירוז ביצועו, אחרי הכל זהו חוק חברתי שעוזר לאזרח הקטן.

מדובר כאן רק בהצעת חוק, החוק עוד, מן הסתם, יעבור תיקונים ושיפורים, ייבנה סדר עדיפויות מי זכאי לקבל את המענק, יוסיפו הגבלות כמו חיוב מגורים / איסור מכירת דירה לחמש שנים מיום רכישתה. רק דירות ששווין הוא פחות מ 800,000 ש"ח יוכלו לקבל את המענק, איך אומרים? נחיה ונראה מה יהיה בסופו של דבר… 

בואו לא ניכנס לזירה הפוליטית,, אבל מבלי להיכנס אתם מבינים שמורכב להגיע בימים אלו להסכמה משותפת, יש צורך בהידברות ושיתוף פעולה כדי שהחוק יאושר ברוב הכנסת, אנחנו מאמינים שמשרד הבינוי והשיכון לא יוותר על תוכנית זו ויפעל בכל אמצעי לקדם חוק זה, אחרי הכל החוק נחשב לחוק חברתי ולא אמורה להיות התנגדות משמעותית. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של נדל"ן בישראל- המפתח.