נתיבות – העיר שהפכה לאחת הערים המבוקשות בדרום

נתיבות הפכה לעיר פריפריה המובילה ביותר בהתחדשותה ובכמות מכירת הדירות למשפחות וזוגות צעירים.

מהם הגורמים שהביאו אותה לעיר המושכת אליה רבים להתיישב בה כעיר מרכזית לכל דבר?

העיר נתיבות הפכה למובילה מאוד בזכות היקפי הבניות שבה שלפי הנתונים במרשם האוכלוסין היא רשומה במספר השני בגודלה בדרום בציבור היהודי, שבה סביבות ארבעים אלף תושבים המקיימים בה חיי קהילה תוססים. בנוסף לכך יש את כביש שש ואת תחנת הרכבת החדשה המגשרים בינה למרכז הארץ. ובזכותם ובזכות התחדשותה הגורפת היא הפכה ליהות אחת מערי הפריפריה המרכזית ביותר המושכת אליה מתיישבים רבים.

הגורם העיקרי להתפתחות המואצת של העיר, היא בזכות הקצאה ממשלתית שהקצבה עבורה סכומי עתק לפיתוח התשתיות ברמה הגבוהה והמודרנית ביותר, כגון: מוסדות ציבור וחינוך, שדרוג שכונות ישנות כבישים וגשרים המחברים בין העיר לצירי תנועה מרכזיים, כך הם הפכו את החלום של ההתיישבות בנתיבות למציאות מתגמשת מול עינינו. הקצאה זו נחתמה עם הסכם גג, מה שהביא לתנופה המואצת של העיר מבחינת התפתחות ברמה גבוהה ביותר והתחדשות כעיר יוקרה, כעיר מרכזית לכל דבר.

נתיבות

הסכם גג נחתם בין הרשויות המקומיות של נתיבות לממשלת ישראל בשנת 2017 והובילה את התפתחות העיר ובעקבותיה גם את רמת האכלוס בה, הסכם זה מאפשר בניית שכונות חדשות המכילות בה אלפי דירות ויחידות דיור ובנוסף להן מוסדות חינוך, ציבור, מרכזים מסחריים ותעסוקה. תהליך בניית שכונות חדשות בנתיבות מתקדמת מהר מאוד תוך כדי בקרה מלאה מצד העירייה והממשלה המלווים את התהליך כולו.

שיא השיווק בנתיבות

נתיבות היא העיר הרשומה כמספר אחד ברמת הביקוש שלה ושיווק יחידות דיור ובעקבותיו החלו יזמים בעבודות בניה בקרקע שנמסרה להם. ראש העיר יחיאל זוהר מסר, שהעירייה פעלה רבות והקדימה את ההכנות ופיתוח תשתיות בקרקע על מנת שיתאפשר ליזמים להתחיל מיד בעבודות הבניה ללא עיכובים מיותרים ובזמן קצר, במטרה לקצר את ההמתנה של הזוגות הצעירים לרכישת הדירות, כאשר בינתיים משלמים סכום גדול לשכירות בערים המרכזיות. בעבר, עוד לפני שנחתם הסכם הגג, נמכרו מספר יחידות הדיור הגדול ביותר באזור, כאשר מספר השיא הגיע ל-2,500 יחידות דיור במספר שכונות בעיר, כמו שכונת נווה שרון שכונת נתיבות מערב וכו'. כעת לאחר החתימה הוא עלה לסכום של 4,972, שמתוכם הועברו חלק לממשלה שהשתמשה בהם לפרויקט "מחיר למשתכן" והשאר שווקו לאנשים פרטיים. על פי מה שצופים מנהלי השיווק לגבי הפרויקט הבא המכילה 2,000 יחידות דיור, שהביקוש בו יהיה גבוה, תהליך השיווק יהיה מהיר ויסתיים תוך זמן קצר.

עם הגידול המהיר של העיר, פועל ראש העיר להקים גם כן אזורי תעשיה שישמשו לתעסוקה לתושבים הרבים המתיישבים בה. ראש העיר הצליח לפתח אזורי תעשיה בגודל של 4,160 דונם, בנוסף לכך יתווספו בקרוב עוד 900 דונם, כאשר שטח כולו זה ישמש עבור תעסוקה ופרנסת התושבים.

השקעת העירייה בפארקים

העירייה משקיעה סכומי עתק בהקמת פארקים, בעלי נופים מדהימים המשלבים בתוכם אגמים או נחלים מרהיבים ביופים, כאשר אחד מהם הוא פארק נחל בוהו, בו הושקע סכום עצום של כ-250 מיליון ש"ח והיווה פרויקט עצום לעירייה ובנוסף גם פרויקט פארק האגם המרהיב שהסתיימה בימים האחרונים וכן שלושה גשרים המחברים בין שכונות העיר ומשתקף מהם נופים עוצרי נשימה וכן הציבה שטחים אטרקטיביים לרכיבת אופניים להנאת הרוכבים, כאשר בכל אחד מהם הושקעו מאות מיליוני שקלים כשכולן לרווחת התושבים והנאתם. שטחי ציבור אלו תוכננו בידי אדריכלים מומחים ומקצועיים מהשורה הראשונה. 

נגישות התחבורה המחברת בין העיר למרכז

בסיוע משרד התחבורה פותחו כבישים המחברים בין השכונות החדשות לצירים המרכזיים על מנת לאפשר לתושבים אפיקי נסיעה רבים שמתוכם נבנה כביש המחבר בין מסוף התחבורה החדש בשכונת מעלות הנחל לבין כביש 25 שהושקעו בה עשרות מיליוני שקלים, בנוסף גם יורחבו כבישים בעלות של מאות אלפי שקלים וגם תסודר כניסה חדשה לעיר מכיוון נוסף ועוד כבישים שיסללו בקרוב בצד הדרומי של העיר עבור מסוף מטענים לתנועת משאיות מטען, כך יחסוך את תנועתם בעיר, כאשר גם עבורם הוקצב סכום של עשרות מיליוני שקלים. 

יתרון נוסף לעיר - הטבת מס

בניגוד לערי פריפריה אחרות בדרום זכתה גם העיר נתיבות לעליה באחוזי הטבת המס לתושביה בשלושה אחוזים מ-13% ל-16% בשנה עד תקרה של 204,000 ש"ח. אם אחוזי הטבת המס מנוצלים באופן מקסימלי, יכולה הטבת המס לטפס לסכום הגבוה ביותר של 32,640 ש"ח. במידה ושני בני הזוג עובדים היא יכולה להגיע ל- 65,280 ש"ח, סכום נכבד אותה הם יכולים לשמש לתשלום הוצאות המשכנתא.

פרויקט עם ראיה לעתיד והתקדמות תמידית

ראש העיר זוהר מסכם, כי היה צורך בסבלנות רבה עד שהגיעו לחתימה על הסכם הגג שהגיע לסיומה לאחר מספר שנים של יגיעה שהייתה שווה את מאמציה, לאחר שבסופו של דבר הוא היווה את השלב העיקרי לקידום ופיתוח העיר. עיריית נתיבות תמיד הלכה עם הפנים קדימה, עם חשיבה ופעילות לעתיד טוב יותר שביניהם פיתוח וקידום חיי קהילה, חברה, תרבות, פנאי, ספורט וכמובן מסחר, תעשיה ותעסוקה והחשוב מהם גם את מערכת החינוך הצעיר והבוגר לקידומם ולהצלחתם. עיריית נתיבות מנסה בכל עת לבנות, לחזק ולקדם את העיר במטרה להפוך אותה לאחת הערים המובילות באזור. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של נדל"ן ישראל.