משקיעים בנדל"ן? כך תשקיעו נכון.

גם אתם רוצים להרוויח מתחום הנדל"ן? לנצל את הפוטנציאל הגדול שבו ולהצליח כמו המומחים הגדולים בתחום? בואו תלמדו כיצד לעשות זאת.

אז איך משקיעים בנדל"ן?

יש לא מעט אנשים המשקיעים בתחום הנדל"ן ונהנים מהכנסה קבועה בשילוב ידיים. הם משקיעים פעם אחת והכסף נכנס להם אוטומטית מדי חודש, מבלי שהם צריכים לטרוח עבורו. יש גם הכנסות מנדל"ן שהם לא על בסיס חודשי אלא בהכנסה חד פעמית גבוהה מאוד. תלוי בסוג ההשקעה. 

ישנם שתי אפשרויות להשקיע בנדל"ן בארץ ואף בעולם כולו:

  1. ניתן לרכוש נכס במחיר נמוך מאוד, להמתין שערכו יעלה ואז למכור אותו במחיר גבוה יותר ולהרוויח את ההפרש.
  2. לעומת זאת, ניתן גם לרכוש נכס, להשכיר אותו לדיור או לעסק וליהנות מהכנסה קבועה מדי חודש מתשלומי השכירות. ישנם משקיעים רבים שזוהי ההכנסה העיקרית שלהם. 

בכל אחד משני האופציות, חשוב לבחון את הסיכויים האפשריים לעומת הסיכונים הכרוכים בהם. כמובן שמשקיעי נדל"ן מחפשים אחר הנכסים עם התשואות הגבוהות ביותר. הם בוחנים את הסיכונים הקיימים ביחס לרווחים הפוטנציאליים שהם יכולים להפיק מהעסקה ולפי זה מחליטים אם כדאי להשקיע. 

חשוב שתדעו, לפני שאתם ניגשים לתחום, תדעו שזה לא הוקוס פוקוס. זה לא פשוט כמו שזה נראה, ויש כאן הרבה דברים חשובים שצריך לדעת כדי לעשות אותו נכון. כמובן אם אתם מתחילים בתחום, אל תעזבו את ההכנסה הישנה שלכם ותתמקדו רק בו. התחילו מקטן ושלבו השקעה בנדל"ן יחד עם המשרה הקיימת שלכם. כדי להצליח בנדל"ן, פעלו בצעדים הבאים. 

בחרו את סוג ההשקעה

דבר ראשון בחרו כיצד אתם מעוניינים להרוויח מההשקעה, כדי לכוון את עצמכם בחיפוש אחר נכסים מתאימים. אם החלטתם שאתם רוצים להרוויח סכומים גבוהים, אתם יכולים לרכוש נכסים ולמכור אותם במחירים גבוהים יותר בהרבה, אתם יכולים להרוויח את ההפרשים שלהם שעשויים להיות משמעותיים מאוד. במקרה כזה יהיה לכם שווה לחפש אחר נכסים שערכם נמוך מאוד, אבל יש להם פוטנציאל גבוה שהמחיר שלהם יזנק. תוכלו לבחור להשקיע לצורך כך בדירות בפרוייקט תמ"א 38, דירות של פינוי בינוי. קיימת גם האפשרות לרכוש דירות שיש עליהן בעיות ברישום בטאבו או נכסים עם בעיות משפטיות כמו אלו המנוהלים על ידי כונס נכסים. ערך הדירה ירד בעקבות הבעיות הקיימות, ברגע שיסירו אותן, הערך יעלה חזרה. תוכלו לרכוש את הנכס, לטפל בעניין, לפתור את הבעיות ואז לא תהיה לכם שום בעיה למכור אותן בשווי הרגיל ואולי אף יותר ממנו. אם ההשקעה אכן הייתה נכונה היא יכולה להשיג תשואה בהתאם, תוך זמן קצר. כלומר, אם רכשתם נכס זול עם פוטנציאל ודאי, תצליחו מהר מאוד למכור אותו במחיר משתלם. אם יש לכם מספר השקעות טובות בו זמנית, תוכלו להפיק מהן רווח נאה, ומכל ההשקעות יחד כנראה שתגיעו לרווחים גבוהים של עשרות אלפי שקלים בשנה.

הנה לכם אפשרות נוספת כיצד לרכוש נכס זול ולמכור אותו במחיר גבוה יותר. תוכלו לרכוש נכס ישן במיקום טוב ומבוקש, לשפץ אותו מהיסוד / באופן חלקי ולמכור אותו במחיר גבוה יותר. הביקוש לנכס המשופץ כמובן יעלה ואוטומטית גם הערך שלו יעלה. במצב כזה אכן תצטרכו לגייס מימון עבור הרכישה ומימון נוסף נמוך יותר גם עבור השיפוץ, אך הרווח שיתקבל מההשקעה כזו יכול להיות גבוה מאוד. כמובן שכדאי לבחון קודם מה יהיה הרווח לאחר השיפוץ, בהתאם למחירי דירות דומות באזור.  

עד עכשיו דיברנו על השקעה בנכסים למכירה, כעת נעבור לסוג ההשקעה השני של נכסים להשכרה.

אם אתם רוצים להפיק מהעסקה הכנסה חודשית קבועה באמצעות השקעה חד פעמית שתכניס לכם מזומנים ללא שום טירחה בהמשך ואולי אפילו לכל החיים. תוכלו לעשות זאת על ידי רכישת נכס והשכרתו תמורת תשלומי שכירות חודשיים. חשוב לציין שיש לבחור נכס במקום בו יש ביקוש גבוה לדירות שכורות או משרדים להשכרה. 

איפה משתלם להשקיע בהשכרת דירות?

למגורים – לרוב הביקוש לשכירות מגורים יהיה גבוה בערים המרכזיות כגון: תל אביב יפו, ירושלים ועוד. מחירי הדירות במרכז גבוהים מאוד ועולים כל הזמן בגלל הביקוש. אנשים רבים רוצים מאוד לגור שם, אך הם לא מצליחים לעמוד ברכישה היקרה. לכן, הם מעדיפים לשלם לשכירות והעיקר לא לעזוב את המיקום המצוין. לעומת זאת, ניתן למצוא ביקוש גם במיקומים הנמצאים בקרבת אוניברסיטאות ומכללות. במיקומים כאלו הביקוש לשכירות יכול להיות גבוה יותר מהביקוש לרכישה. כיוון שרוב האנשים מגיעים לגור שם לתקופה קצרה עד לסיום הלימודים ועוזבים את המקום. כך גם באזורים הקרובים לשירותים קהילתיים נרחבים או במיקומים שיש בהם שרותי תחבורה נוחים ונגישים למרכז. 

לעסקים – כדי למצוא נכסים להשכרה עבור עסקים, התרכזו באזורים שיש בהם עסקים רבים כגון: אזורי מסחר, בנייני משרדים, מרכזי קניות וכדומה. גם אזורים הומי אדם ורחובות מרכזיים יכולים להתאים. 

שימו לב, השקיעו בהתאם לתקציב שלכם. אם אתם רוכשים דירה בערים מרכזיות בהם הביקוש לשכירות גבוה, קחו בחשבון שגם המחירים לרכישה לרוב גבוהים מאוד. צריך להתאים את ההשקעה לתקציב ומצד שני גם לוודא שתשלומי השכירות יעלו על תשלומי המשכנתא שתתחייבו לבנק, כדי שאכן תרוויחו מהעסקה. אל תמהרו לבטל השקעה במרכז, המבחר הוא גדול וניתן למצוא נכסים רבים עם פערים גבוהים מאוד בין גובה השכירות לתשלומי המשכנתא. 

אם התקציב שלכם נמוך, ההמלצה שלנו היא להתרכז בערים בהם הביקוש לשכירות גבוה יותר מדירות למכירה כמו נכסים בקרבת מכללות וכדומה. כך גובר הסיכוי שתשלומי השכירות יעלו על תשלומי המשכנתא שלכם.

חשוב לציין, ההשקעות בנדל"ן הן מאוד אינדיבידואליות. תוכלו למצוא ערים בהם יש ביקוש גבוה דווקא ברחובות מסוימים ובאחרים אין כלל. ייתכן שיש אזורים שהביקוש גבוה יותר לקומות נמוכות וניתן למצוא גם אזורים שהביקוש גבוה דווקא בקומות גבוהות יותר כמו ליד הים.  

בכל השקעה יש לקחת בחשבון כל פרט הקשור לנכס ולסביבתו. לדוגמא: אם יש צפי לעליה בביקוש בעקבות בניית מרכז מסחרי באזור או ריכוז של קהילה מסוימת. ייתכן ההיפך, אמור להיבנות פרויקט מגורים בקרבת מקום ולכן מחירי הדירות ירדו באופן דרסטי. בהשקעה בנדל"ן יש סיכונים לא פשוטים, צריך לקחת בחשבון כל דבר ולצפות למצבים הכי גרועים, כדי לבחון אם ההשקעה משתלמת.

השקיעו בהתאם לתקציב שלכם

מהו התקציב שלכם? אם יש לכם הון עצמי גבוה, תוכלו לקחת על עצמכם השקעה יקרה יותר, בעלת תשואה גבוהה יותר. חשוב לזכור, כדי לחשב במדויק ככל האפשר את התקציב לרכישת נכס להשקעה, יש לכלול בתוך ההון העצמי גם את הוצאות הנלוות לרכישה כמו: מס רכישה, תיווך, שכר טרחה לעורך דין, יועץ משכנתאות, הערכת שמאות, ביטוח הדירה, עלות הרישום בטאבו ועוד. לאחר ניכוי כל ההוצאות הנלוות, תדעו מדויק יותר מהן האפשרויות שלכם להשקיע בנדל"ן. 

איך אפשר להגדיל את ההון העצמי?

רוצים להגדיל את ההון העצמי? ישנם מספר אפשרויות: אם יש לכם חיסכון בקופת גמל או בקרן השתלמות, במידה שהכסף נזיל, תוכלו למשוך אותו ולהשתמש בו להון העצמי שלכם. אם הכסף לא נזיל תוכלו להוציא מהקופה הלוואה בתנאים נוחים. וודאו שאכן יש לכם את היכולת לעמוד בכל תשלומי ההלוואות העתידיות, כולל המשכנתא. 

יש לכם הון עצמי? רוצים לרכוש נכס להשקעה? יש אינספור אפשרויות להגיע להצלחה. אז למה אתם מחכים? צרו קשר עוד היום או השאירו כאן פרטים ואנחנו כבר נעזור לכם למצוא את ההשקעה המנצחת עבורכם.