משכנתא חדשה? תתחדשו! מה שרציתם לדעת על משכנתא חדשה

מדי שנה בשנה מתחדשים מושגים חדשים במילון מונחי המשכנתא. משכנתא חדשה זהו מונח חדש שנוצר מכורח המציאות. אנשים למדו שאפשר לקחת משכנתאות והחלו לקחת שוב ושוב כדי לרכוש עוד דירות. ועל כן נוצר מצב בו יש לתת כבוד למשכנתא הראשונה של לווה. 

 

משכנתא זו הלוואה לטווח ארוך. יש אנשי רבים שלא עתידים לבצע אף עסקה בסדר גודל כמו כזה. משכנתא בדרך כלל נלקחת בסכומים של כמה מאות אלפי שקלים עד מיליון שקלים. כדאי לכם להשקיע מעט זמן כדי להגדיל את המודעות שלכם לגבי מה שאתם צריכים לדעת על משכנתא חדשה. 

משכנתא חדשה? שימו לב לכמה דברים חשובים במיוחד

גובה המשכנתא שלכם מוגבל. ישנם שתי דברים שמגבילים את יכולת לקיחת המשכנתא: 1. הון עצמי ביחס לסכום דירה – עליכם להביא לפחות 25% משווי הבית בכסף מזומן. רק אחרי שאתם מביאים לבנק אסמכתאות שהעברתם את ההון העצמי שלכם למוכרים, הבנק יעביר לכם את הכסף. 2. יכולת ההחזר שלכם – אתם לא יכולים לפרוס את ההלוואה על יותר משלושים שנים. כדי שההלוואה תהיה בטווח של שלושים השנים הקרובות, עליכם להחזיר מדי חודש כמה אלפי שקלים טובים. הבנק מבחינתו מוכן לתת אישור עקרוני רק למי שיש הכנסות בסדר גודל כזה שהמשכנתא תהיהי רק שליש מתוך ההכנסות הפנויות. כדי לוודא שתוכלו לקבל אישור עקרוני, עליכם להוכיח הכנסות של פי שלוש מהמשכנתא המשוערת שלכם לעתיד.

דבר נוסף שחשוב מאוד שתתנו על זה את הדעת: קחו בחשבון שיום יבוא ותרצו למחזר את המשכנתא שלכם. כדי למחזר את המשכנתא יש צורך לשלם לבנק עמלות בגובה של אלפי שקלים עד עשרות אלפי שקלים. כדי למנוע תשלומים גבוהים אלו אתם צריכים לשלב מסלול זכאות בתמהיל המשכנתא שלכם. מה יעשה מי שלא זכאי למסלול זכאות? הבנק מאפשר לשלב נקודות יציאה בכל משכנתא. אבל מה שכן, הבנק לא יציע לכם לעשות זאת. לכן אתם צריכים לשים לב שאתם לא מדלגים על שלב זה של שילוב נקודות יציאה רבות ככל הניתן. 

אילו מסלולים מומלץ לשלב במשכנתא חדשה? 

אין אף מסלול שהוא מומלץ לכולם. לכל אחד ואחד מתאים מסלולי משכנתא אחרים בהתאם לחלומות שלו לעתיד וליכולת ההחזר שלו בפן החודשי. אנחנו ממליצים לא לנסות לראות אצל אחרים את הרכב תמהיל המשכנתא שלהם אלא לנסות ליצור משהו חדש שמתאים לכם. 

מה שכן חשוב להכיר, אלו כללי בנק ישראל בעניין המשכנתאות. שליש מסכום המשכנתא חייב להילקח באחת מהריביות הקבועות. דבר נוסף, למרות שמסלול הפריים הוא מסלול מאוד זול שוודאי קורץ לכם, אין לכם אפשרות לקחת אותו על יותר משני שליש מסכום המשכנתא שלכם. 

לפני שאתם סוגרים על תנאי המשכנתא ועוברים לשלב החתימות, נסו להוזיל את המשכנתא על ידי הבאת הצעה מבנק מתחרה. כאשר אתם מאיימים על בנק בהצעה מבנק מתחרה, בדרך כלל הוא יהיה מוכן להתקפל ולתת לכם ריביות טובות יותר העיקר שתשארו אצלו. 

גם אם יש לכם יכולת החזר גבוהה, קחו בחשבון שככל שיעברו השנים, כך ילכו ההוצאות שלכם ויגדלו. בעזרת ד' יהיו עוד ילדים ואתם לא יכולים לצפות מה יהיו ההוצאות שלכם. עדיף שסכום המשכנתא יהיה נוח ושתשלומי המשכנתא שלכם לעולם לא יפגרו. 

הכירו את המומחים של נדל"ן ישראל

המומחים של חברת המפתח הם מומחים מספר 1 בארץ. אנחנו נמצאים בפריסה ארצית, ומכירים את שוק הנדל"ן בישראל כמו שאתם מכירים את הבית שלכם. כי כך זה בחיים לכל אחד יש את המקצוע שלו בו הוא חזק. נדל"ן ומשכנתאות זה המקצוע שלנו. מוזמנים ליהנות ממקצועיות ואמינות במקום אחד. 

אני רוצה פגישה עם המומחים של החברה.

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎