מצא את ההבדלים בין הלוואת בלון והלוואת גרייס

הציעו לכם בבנק לקחת הלוואת בלון או הלוואת גרייס? רוצים להכיר טוב יותר את המאפיינים של מסלולים אלו? אנו נשמח לעשות לכם סדר בכל הבלאגן שהולך לכם בראש. 

הלוואת בלון והלוואת גרייס. בדרך כלל שומעים עליהם יחד כאשר רק ו' החיבור מפרידה ביניהם. מה מציעים לכם מסלולי הלוואות אלו? מה ההבדלים ביניהם? את כל התשובות תמצאו אם תמשיכו איתנו. 

 

בואו נתחיל מהלוואת בלון. 

הלוואת בלון

זו הלוואה שלוקחים אותה בלי לשלם עליה החזר חודשי. אז איך בכל אופן מחזירים את ההלוואה לגוף המלווה? מחזירים אותה רק אחרי תקופה. מראש קובעים תאריך בו יהיה עליכם להחזיר את כל הכסף במנה אחת לבנק, כולל ריביות. 

הלוואת בלון זו לא הלוואה לטווח ארוך ולכן רק אם יש לכם מידע ודאי שיהיה לכם את ההון הדרוש להחזר ההלוואה בתום תקופת ההלוואה שהוא מקסימום שנתיים עד שלוש מתאריך לקיחת ההלוואה. להלוואה קוראים בשמה, כי זה בעצם כמו בלון, שאפשר לפוצץ אותו והוא נעלם כלא היה. בלקיחת הלוואת בלון אתם לא מחזירים לאט לאט ואז יום אחד מפסיקים. אלא, לוקחים, ואחרי תקופה לוקחים מחט. ו…בום. מחזירים את כל ההלוואה. 

לפי מה משלמים את הריביות? 

הריביות בעצם מצטברות בכל חודש בו ההלוואה עדיין קיימת. ואז אם אתם מחזירים את הלוואת הבלון אחרי תקופה של שלוש שנים. אזי הריבית הספיקה לצבור לעצמה נפח של שלוש שנים. כלומר, 36 חודשים בהם בכל חודש ההצמדה על הקרן התייקרה עוד ועוד. 

וכעת נעבור להסביר מהי הלוואת גרייס.

הלוואת גרייס? 

גרייס בתרגום לאנגלית, זה חסד. תארו לכם שהיו קוראים להלוואה זו הלוואת חסד, נשמע טוב. בעצם הלוואת גרייס דומה להלוואה רגילה הנלקחת דרך הבנק. רק מה, אתם יכולים לדחות את תחילת התשלומים תמורת הקרן עד שנתיים. כלומר, אם אתם צריכים הלוואה עכשיו, אך אין לכם אפשרות להחזיר כרגע בהחזר חודשי את ההלוואה, אתם יכולים לדחות את חלק מהתשלום ולשלם בינתיים רק את הריביות. כך ההחזר החודשי בתקופת הגרייס יוצא זול יותר ומאפשר לאנשים רבים לקחת הלוואה בתנאים נוחים יותר המתאימים להם לתנאי החיים. 

ניתן לקחת גם באמצע תקופת משכנתא פתאום מרווח נשימה על ידי שילוב של מסלול גרייס. אם אתם חנוקים כלכלית פתאום ואתם צופים כי בעוד תקופה יהיה המצב טוב יותר, אתם יכולים לבקש מהבנק לדחות את התשלומים אפילו שאתם כבר באמצע התשלומים. 

איך זה עובד? נניח שלקחתם הלוואת משכנתא למשך שלושים שנה, אורך תקופה שלא ניתן להאריך יותר ממנו. ובגלל שעדיין לא התפנתה לכם הדירה ואתם נאלצים לשלם גם משכנתא וגם שכירות, אתם מעוניינים שנתיים ראשונות לדחות את התשלומים. זה אפשרי. אבל, אתם צריכים לקחת בחשבון שההחזר החודשי יעלה. כי זה לא שכל ההלוואה נדחתה, אלא שנתיים ראשונות שילמתם רק ריבית והתשלום של הקרן יתפרס על פני חודשי ההלוואה הנותרים, כך שההחזר החודשי עלה מעט. כאשר מדובר על הלוואה של שלושים שנה ההחזר החודשי יעלה בכמה מאות שקלים בודדים. 

לגבי הריבית. אתם משלמים פה ריבית כפולה. ולמה? כי כאשר אתם לוקחים תקופת גרייס, אתם משלמים ריבית גם על תקופת הגרייס וגם על הקרן שאחר כך, בלי להתחשב בכך שבעצם כבר שילמתם ריבית על חלק מסכום הקרן. בקיצור, אתם צריכים להבין שהבנק לא מחלק לכם מתנות בחינם, אלא אתם משלמים על כך יפה יפה.  

אחרי שמתעמקים בשתי סוגי מסלולי ההלוואות, מגלים שהלוואת בלון והלוואת גרייס, הן לא כל כך דומות כפי שחשבנו. מה שדומה בשתיהן, זה הקטע שיש פה אפשרות לא לשלם או לשלם קצת. מה שמבלבל יותר זה האופציה הקיימת לקחת הלוואה של בלון חלקי. בהלוואת בלון חלקי, הלווה בוחר לשלם את הריביות בלבד. ואז להחזיר אחרי תקופה את ההלוואה, במנה אחת ואחידה. זה נשמע די דומה להלוואת גרייס אבל זה בלון. 

כמה זמן אפשר לדחות תשלום הלוואה?

חשוב שתדעו כי לא ניתן לקחת הלוואת גרייס לתקופה ארוכה אלא רק עד שנתיים. וכן הלוואת בלון גם כן ניתן רק עד שלוש ארבע שנים. ככל שתקופת דחיית התשלומים תהיה קצרה יותר כך זה ישתלם לכם יותר. כי בעצם זה שאתם לא משלמים, זה רק אחיזת עיניים. כי אחרי מעשה אם עושים חישוב למפרע תגלו כי שילמתם על כך טבין ותקילין.

לסיכום, 

הלוואת בלון והלוואת גרייס הן שתי מסלולים שטוב לדעת שהם קיימים אך עדיף להימנע מלנצל אותם. איך אומרים? לכל זמן ועת. אם אתם חשים בצורך לקחת את אחת משתי ההלוואות האלה, אדרבה, בדיוק בשביל זה הן נועדו. אתם צריכים, בבנק יש אפשרות, 1+1=2. קדימה… תקדמו את העניינים. 

אנו בנדל"ן ישראל מכירים את שוק ההלוואות בארץ ממבט אישי. מוזמנים להנות מצוות יועצים כלכלים בעלי עבר בנקאי עשיר שיתנו לכם את כל הכלים בשביל להצליח למצות את עצמכם מבחינה כלכלית.   

הקליקו כאן. אנו נתזמן עבורכם פגישה שתעזור לכם להגיע למשכנתא אידיאלית. כי עם המומחים שלנו אתם יכולים להגיע רחוק. מוזמנים לבוא אלינו וליהנות מתכנון מדוקדק שעשוי לעזור לכם לעבור את התקופה הקשה הזו עם חיוך על הפנים. יחד איתנו תגלו עד כמה הכל יכול להיות קל ופשוט יותר

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎