איך מתמודדים עם קשיים בהחזרי משכנתא?

לפני שאנחנו מתחילים לרדת לפרטים חשוב שתדעו כי החוק מגן עליכם, בתנאי שאתם משתפים איתו פעולה. כלומר, אם תפסתם את עצמכם בזמן שהחוב עוד טרי או שאפילו עדיין לא נוצר חוב אבל אתם כבר צופים אותו מגיע אליכם בלי שליטה, אתם נמצאים בשלב שעם רצון טוב ונכונות לפעול נכון, אתם יכולים לצאת מזה. 

אז לפני שמתחילים, מה אתם צריכים לדעת? רק אחרי חצי שנה מהיווצרות החוב שלכם בבנק או בכל גוף מימון אחר, הוא יכול לפתוח נגדכם תיק בהוצאה לפועל. דבר נוסף שאתם צריכים לדעת, אי אפשר לתבוע אתכם דרך הוצאה לפועל על כל ההלוואה שעוד לא שילמתם, אלא רק על החוב שנמצא בפיגור. ונסביר זאת שוב. על כל חוב שיש לכם מהעבר במשכנתא, אתם יכולים להיתבע בהוצאה לפועל. אבל לגבי העתיד, אין דרך לפרוע ממכם את ההלוואה, גם על ידי מימוש של המשכנתא ומכירת הבית שלכם. רשת הוצאה לפועל יכולה לחייב את הבנק לסדר לנתבעים למימוש המשכנתא שלהם, דירת מגורים חלופית עד שיסתדרו העניינים. 

מה לעשות יש הרבה דברים חשובים שאתם צריכים לדעת. 

ועוד דבר אחר לפני שמתחילים. בנק ישראל מאפשר להקפיא תשלומי משכנתא. לכן, אם אתם חשים שאתם עומדים לקראת תקופה בה יהיה לכם קשה לעמוד בהחזרי המשכנתא, אתם יכולים לנצל את האפשרות להקפיא משכנתא. למי נועדה האפשרות להקפיא תשלומי משכנתא אם לא בשביל מי שצריך?

מי מתקשה בתשלום החזרי המשכנתא?

כל מי שלקח הלוואה ובאמצע תקופת התשלומים נתקע בלי יכולת להמשיך ולשלם אותה כפי שהתחייב. זה יכול להיות גם מי שכבר יש לו תיק בהוצאה לפועל אחרי שלא עמד בתשלומי המשכנתא ונפתחה נגדו תביעה להחזרת החוב. חשוב שתדעו שאם מסלול זכאות משולב בתמהיל המשכנתא שלכם, אתם יכולים לפנות במקרה של אי יכולת עמידה בתשלומים למשרד השיכון. הרי הזכאות למסלול זכאות של המשכנתא, הוא מטעם משרד השיכון. למשרד השיכון יש ועדת חריגים שתטפל בעניין שלכם ותעזור לכם להתמודד עם המצב שלכם. 

הבנק פתח בהליכים משפטייים למימוש המשכנתא שלכם? כמה דברים שאתם זכאים לדעת

  • אתם לא חייבים לחכות שהבנק ימכור עבורכם את הדירה, אתם יכולים לספר על תכנון שלכם למכור את הדירה בעתיד הקרוב ולכסות על ידי כך את החוב שנוצר בבנק.
  • אם פרעתם את החוב אחרי שכבר נפתח תיק בהוצאה לפועל, אתם צריכים לספר על כך. חשוב שתדעו כי שום דבר הוא לא אוטומטי ולכן, אתם צריכים להודיע על כל צעד מצדכם גם אם הוא לטוב וגם אם הוא למוטב. 
  • באפשרותכם לבקש להביא עורך דין שיגן על הזכויות שלכם. למרות שבעצם אין לכם כאן שום יתרון מול הבנק או הגוף המממן. 
  •  אחרי שכבר הוחלטה ההחלטה ובית המשפט אישר להוצאה לפועל לממש את זכות הבנק בדירה ולמכור אותה כדי לפרוע את החוב שנוצר, עדיין יש לכם זכות לערער על פסק הדין שקיבלתם. 
  • אם ההחלטה למכור את הדירה הגיע אליכם בפתע פתאום בלי שהייתה לכם אפשרות להגיב עליה או לטעון משהו לטובתכם ולהגנתכם, אתם יכולים לערער על פסק הדין. 
  • אם כבר נפתח תיק בהוצאה לפועל ואין לכם שום רצון להגיע להסתבכות, מה שאתם יכולים לעשות כדי להציל את המצב בצורה הכי טובה והכי מהירה, זה לשלם את החוב לפני שזה יתקדם להחלטות גורליות. 
  • גם אם אתם מתכננים להגיש ערעור על פסק הדין החתום, לא בטוח שיקבלו את הערעור שלכם. לכן, כדי שלא תצטרכו לערער, מוטלת עליכם החובה לדאוג לכך שהעניינים יחזרו למסלולם ולא יהפכו למוקד ההתעניינות של הציבור. 
  • תמיד אתם יכולים להגיש בקשה להארכת מועד גם אם כבר מאוחר. 

אתם צריכים ליווי של מומחים

אם הגעתם למצב שלכם, אתם צריכים להכיר את המומחים של נדל"ן ישראל. אנו מתמחים בכל מה שקשור לבנק, לכסף, לאנשים ולתרגום היעדים של האנשים. אנו מספקים לכם את כל השירותים במקום אחד. החל בייעוץ משכנתאות מקצועי, עובר בכלכלת משפחה ואינו כלה בכל הקשור לייעוץ עסקי גיוס מימון ועוד ועוד. תקליקו ותגיעו למי שיעזור לכם בכל תחום כלכלי שהוא. בהצלחה.  

הקליקו כאן. אנו נתזמן עבורכם פגישה שתעזור לכם להגיע למשכנתא אידיאלית. כי עם המומחים שלנו אתם יכולים להגיע רחוק. מוזמנים לבוא אלינו וליהנות מתכנון מדוקדק שעשוי לעזור לכם לעבור את התקופה הקשה הזו עם חיוך על הפנים. יחד איתנו תגלו עד כמה הכל יכול להיות קל ופשוט יותר

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎