מה גרם לעליית מחירי הדירות?

גם אתם על סף השלב המרגש של רכישת דירה? גם אם אתם משקיעים בעסקאות נדל"ן בארץ, וודאי נוכחתם לתופעה של התייקרות מחירי הדירות. מה הם הגורמים להתייקרות מחירי הדירות, ואיך תיפסק העלייה? 

עקומות האוכלוסין לא תואמות לעקומות הדיור:

בעוד האוכלוסייה הישראלית רק הולכת וגדלה ונמצאת על הגרף בעקומה גבוהה, הגרפים של התפתחות הבניה לא עולים יחד בשילוב זרוע, כמו שאמור היה להיות. לא נפתחים מספיק אתרים המוכרזים לבנייה ומשרד השיכון לא עומד בקצב. יותר ויותר אנשים אוחזים בשלב החיפושים אחר הדירה המתאימה עבורם ומתקשים להגיע לשלב של חתימת החוזה. לכן, מה שקורה, זה עלייה בביקוש הדירות ובמחיריהם כתוצאה ישירה מהפערים המצטברים. 

ירידה בהיקפי המכרזים על קרקעות לבניה:

מאז תחילת משבר הקורונה, קצב מכירת הקרקעות לבניה ירד משמעותית בעקבות רתיעת הקבלנים מהמצב הכלכלי בשוק ומחשש למחסור בהון עצמי. כל זה קרה כתוצאה מהמיתון, בו אנשים לא מיהרו לקנות דירות. ולכן, הדירות שכן היו בנויות ומוכנות לדיור, נעשו יקרות יותר לאחר שהיו עליהם קופצים רבים בכל מחיר שהוא.

אז מה יהיה הסוף עם עליית מחירי הדירות?

הסוף? בקושי עם ההתחלה אנחנו מתמודדים.

כל עוד ממשלת ישראל לא תאכוף את הנושא עם כללים ברורים ועם דרישה לקצב בניה ממנו לא ניתן לחרוג, היוקר רק ילך ויאמיר. בינתיים, אחד הנושאים המוזנחים בחוקת המדינה זה בניית דירות למגורים ושמירה על איזון שפוי במחירי הדירות.

בשורה התחתונה:

כל עוד הפערים בין הדירות המוצעות למכירה בשוק, לבין הביקוש העצום לרכישת דירות הולך ומתרחב, מחירי הדירות רק יגאו ויעלו. 

מתעניינים ברכישת דירה? ומה עם המשכנתא? תנו לנו לטפל ולייעל את המשכנתא שלכם. כי משכנתא היא הלוואה לטווח ארוך והתחייבות לטווח ארוך מנסים להוזיל ככל הניתן. השאירו פרטים ליצירת קשר.