כמה כסף כדאי להחזיר מדי חודש בתשלומי המשכנתא?

כאשר אנחנו חותמים היום על משכנתא אנחנו לא יודעים מה יהיה מחר. קל וחומר שאנו לא יודעים מה יהיה איתנו בעוד חמש עשר חמש עשרה שנים ומעלה. זה נשמע אפילו הזוי שאנחנו מסוגלים לחתום במו ידינו על התחייבות לגבי שנים רבות כל כך קדימה. זה מטורף. אבל הנה, עובדה חיה וקיימת היא כל האנשים שלאט לאט מסיימים לשלם את המשכנתא שהם לקחו לפני שלושה עשורים. אם אתם לפני תשלומי המשכנתא, ודאי אתם ממש רוצים להיות שם גם… 

אבל כדאי שתדעו כי יש דרכים חכמות לחשב את יכולת ההחזר גם לגבי השנים הבאות. לא שמישהו מאיתנו מתיימר לחשוב שהוא יודע מה יהיה מחר, אבל בחוכמה אפשר גם אפשר להצליח להביא את הכלכלה העתידית לאיזון כמעט מושלם. 

איך אומרים? כל מה שצריך זה להקשיב למומחים בתחום. זה לא שיש כלל שאם אתם נצמדים אליו, הגעתם ליעד. אלא, מספר טיפים חכמים שכבר עזרו לאנשים רבים לצלוח את התקופה הבלתי אפשרית הזו של תשלומי המשכנתא בהצלחה מרובה. גם אתם יכולים להפוך להיות חלק מהצלחה המונית. 

כמובן שלפני ואחרי הכל חשוב שתדעו כי מה שאנו כותבים כאן, זו המלצה. כי אם יש לכם עוד נתון קטנטן שונה, זה עלול להפוך את כל הטיפים על פיהם ולגרום להם להיות לא רלוונטיים עבורכם. כל מה שאתם צריכים זה לנסות להבין על פי הלך הדברים את הכיוון. אם אתם מעוניינים שהמומחים של נדל"ן ישראל יעזרו לכם ליצור תמהיל משכנתא מושלם שיגרום לכם לחייך בכל פעם שתזכרו במשכנתא, אתם מוזמנים להשאיר לנו פרטים. 

לפני שנתחיל, אנו רוצים לברך אתכם שכל החלטה שתעשו היום תשפיע אך לטובה עליכם, על המשכנתא שלכם, ועל איכות החיים שלכם. תחשבו על זה שנתח גדול כל כך מההכנסות שלכם, עומד ללכת מדי חודש במשך עשרות שנים למטרה אחת וגדולה, משכנתא. זה הזוי, אבל אם החלטתם לעשות את זה, בעזרת ד' אתם גם תצליחו. כי הסטטיסטיקה מספרת כי מי שלקח על עצמו עוד התחייבויות במהלך החיים, המשכורת שלו עלתה גם היא באופן מדהים. 

מאיפה אנו לוקחים את זה? בואו תקשיבו. מכירים את מחירי הנדל"ן של ערי הפריפריה? מוזמנים להכיר, בדימונה למשל, אתם יכולים למצוא דירת ארבעה חדרים ענקית במחיר של ארבע מאות אלף שקלים! באשדוד מחיר דירה כזו יכול להגיע ל 1.6 מיליון שקל. הווי אומר שההון העצמי של דירה באשדוד זה כל המחיר של הבית של דירה בדימונה. זה מטורף. אבל מה רצינו להגיד לכם בזה?

איך אנשים עומדים בהחזר משכנתאות יקרות?

אז ככה, התאוריה שלנו אומרת שאנשים בדימונה היו אמורים להיות הרבה יותר עשירים, או לפחות חיי היום יום שלהם היו אמורים להיות הרבה יותר נינוחים ואיכות החיים ברמה גבוהה יותר מזו של אשדוד כי בדימונה אנשים לא צריכים להוציא כל חודש ארבע אלף שקלים על משכנתא. אלא, שהמציאות הוכיחה שכאשר אנשים לוקחים על עצמם משכנתא, הם גם יעבדו קשה יותר, ויקבלו יותר כסף.

ועכשיו נעבור לטיפים שלנו

  • איזון בתקציב המשפחתי- הדבר הבסיסי ביותר שעליכם להקפיד כדי שאיכות החיים שלכם לא תיפגע בשלב זה, אין לשלם משכנתא גבוהה יותר מרבע מההכנסות שלכם. כלומר, אם אתם מכניסים עשר אלף שקלים מדי חודש, אתם יכולים להחזיר עד שלושת אלפים שקלים. כך אתם יכולים לשמור על איכות חיים תקינה, ולא תתקלו בחשש שלא תצליחו להחזיר את המשכנתא.

  • החזר משכנתא של לא יותר מרבע מההכנסה- אם אתם רוצים לחיות לא רק חיים רגועים אלא חיים סופר רגועים, כדאי מאוד שתורידו מהמשכורת שלכם את כל ההוצאות הקבועות שלכם ורק אחר כך לחשב את הרבע מהרווחים נטו שלכם. כלומר, תורידו תשלומי ארנונה, מים, מעון, הוראות קבע מנויים ועוד. הסכום שנשאר, ממנו תקחו רבע כדי להחזיר את המשכנתא, בצורה כזו אין לכם אף לא חשש קטן לגבי יכולת ההחזר שלכם גם בזמנים קשים ביותר.

  • ככל שתקופת המשכנתא קצרה הריבית תהיה זולה יותר- עכשיו נעבור למספר שנות חיי ההלוואה. על פי הנתונים היבשים, ככל שאתם מצמצמים את שנות המשכנתא שלכם על גבי פחות שנים, כך המשכנתא שלכם שווה יותר עם ריביות זולות יותר. גם מבחינת הנוחות שלכם, אתם מסיימים עם המשכנתא כמה שנים טובות קודם וזה מדהים. אבל אם יש לכם היגיון בריא אתם ודאי מבינים כי כאשר מצמצמים את שנות ההלוואה, ההחזר החודשי עולה באופן אוטומטי. לכן, רק אם יש לכם הכנסה חודשית גבוהה מאוד, אתם יכולים לצמצמם את שנות ההלוואה.

  • מיחזור משכנתא על פי הצורך- אבל אם לא צעד מעין זה לא יהיה נכון עבורכם. חשוב שתדעו כי על כל שינוי לטובה או לרעה ביכולת ההחזר שלכם – בהכנסה החודשית שלכם, יש לכם אפשרות למחזר את המשכנתא. המטרה העיקרית של מחזור משכנתא היא בדיוק בשביל מקרים כאלו. כי אם פתאום הכפלתם את ההכנסה החודשית שלכם, מגיע לכם לסיים עם המשכנתא שלכם כמה שיותר מהר, וכדי לממש את היכולת הזו עליכם לבצע מחזור. כך שתוכלו לעשות שינויים בתמהיל המשכנתא שלכם ולשנות את גובה המשכנתא החודשית. 

לסיכום,

כל מה שעליכם לעשות לפני שאתם חותמים על המשכנתא, זה לחשוב הרבה ולהתייעץ. אל תעשו שום דבר בפזיזות כי גם מחזור משכנתא, למרות שזו אופציה זמינה לתיקון טעויות, זה סיפור יקר ולא כדאי לכם להיכנס לזה כלל. 

חשים בסחרחורת? לא יודעים מאיפה להתחיל ומה בעצם טוב לכם? 

הקליקו כאן. אנו נתזמן עבורכם פגישה שתעזור לכם להגיע למשכנתא אידיאלית. כי עם המומחים שלנו אתם יכולים להגיע רחוק. מוזמנים לבוא אלינו וליהנות מתכנון מדוקדק שעשוי לעזור לכם לעבור את התקופה הקשה הזו עם חיוך על הפנים. יחד איתנו תגלו עד כמה הכל יכול להיות קל ופשוט יותר

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎