כך מחירי הנדל"ן הולכים להשתנות - לא ניתן לשעבד דירה כדי להוציא משכנתא לרכישת דירה נוספת

הנדל"ן בישראל נמצא בעליית מחירים לא הגיונית. אנשים רוצים לקנות דירות ופשוט לא יכולים. הכי היה הגיוני שכל בן אדם שמכניס משכורת בת חמש ספרות, לא יתקשה כלל לקנות דירה באזור המועדף עליו. גם אם יהיה זה אזור יקר יותר בארץ. אבל למעשה, כדי להצליח לגייס הון עצמי אנשים עושים שמיניות באוויר ומשעבדים את עצמם למשכנתא ענקית כדי שבסוף של דבר הדירה תהיה רשומה על שמם. 

המדינה החליטה שהיא עושה לזה סוף. ומדיבורים למעשים- ב01/10/2021 הולך להיכנס לתוקף תקנה חדשה במדינת ישראל בנוגע ללקיחת הלוואות. 

מה אומר החוק החדש?

מ- 30/09/2021 לא תנתן אפשרות לשעבד דירה כדי להפוך אותה לבטוחה עבור דירה אחרת. כלומר, אי אפשר להוציא משכנתא לדירה בגלל שכבר יש לכם דירה עליה אין לכם משכנתא. כדי לקנות דירה יהיה עליכם לגייס את ההון העצמי בעצמכם. למה? קודם כל יש לכך תשובה פשוטה, בנק ישראל המגן על האיזון במדינה הזו בכל תוקף, שם לב כי יש פרצות במגבלות שהוא מציב על חוקי הבנקאות במדינה. מבחינת בנק ישראל איך הבנקים ידעו אם הגיוני לאשר הלוואה של מאות אלפי שקלים לבן אדם? הם צריכים לראות שיש לו הון עצמי ואז יש פה איזון בין הכסף שהבנק נותן לכסף שכבר יש לו. אבל ברגע שלאנשים אין את הכסף הזה אלא הם עושים פה משהו לא אמיתי, יוצא שהבנקים משלמים לרוכשי הדירות כמעט את מלא סכום הדירה וזה לא אמור להיות כך. 

האבסורד הגדול זה שרוכשים דירה ראשונה שהם אלו שיכולים לקבל את אחוזי המימון הגבוהים ביותר מהבנק לא עשו זאת, כי אין להם בכלל עוד דירה כדי לשעבד אותה. אז מי כן עשה את זה? בעיקר משקיעים. ולמה זה אבסורד? אתם יודעים כמה אחוזי מימון מאשר בנק ישראל לבנקים לתת למשקיעים? 50%! ומה יוצא? לא רק שהם מקבלים משכנתא, הם גם בסופו של דבר לא מביאים הון עצמי. זה ממש לשחק בחוקי המדינה. 

יש סיבה יותר אמיתית - הוזלת מחירי הנדל"ן

הסיבה העיקרית לחוק הזה, זה מחירי נדל"ן יותר נמוכים. זה לא הגיוני להמשיך כך. המדינה החליטה שהיא מוכנה להפוך לדיקטטורית כדי לעצור את עליית מחירי הדיור. היא החליטה שיותר אנשים לא יוכלו לעשות מה שמתחשק להם כדי לקנות דירה. ואז מה שיקרה זה, יהיו פחות אנשים שיצליחו לקנות דירות ומחירי הדיור בפועל ירדו. האם זה יקרה? זו שאלה תשובה שפשוט חבל להרוס אותה עם תשובה. אם אתם פוגשים אחד שמבטיח לכם שהמחירים בטוח ירדו אחרי כניסת החוק או שהמחירים בטוח ימשיכו לעלות – קחו את הדברים שלו בערבון מוגבל. 

חכו, זה עוד לא הכל

עד עכשיו דיברנו על משקיעים. אבל מדובר במשקיעים המתחילים. כי משקיעים יותר ותיקים לא עסוקים רק בלכסות את המשכנתא על ידי השכרת הדירות אלא הם גם מרוויחים כסף, צוברים הון עצמי בצורה יותר אמיתית. אבל לעניינו… 

משפר דיור צריך הלוואה להון עצמי? רק הלוואת בלון

משפרי דיור לא יוכלו לקחת הלוואה להון עצמי כדי להשלים להון העצמי לדירה הבאה אלא רק הלוואת בלון. הלוואת בלון היא כל כך לא שווה שזה ממש כמו גזרה חדשה. כי רוב אזרחי ישראל אין להם כסף מיותר, ומשפרי דיור הם לאו דווקא האסוסייטים של הדור הבא. ולכן, יש כאלה שהתקנה החדשה ממש תסבך אותם. תבינו שגם ככה כל התהליך של מכירת דירה ורכישת דירה, זה תהליך מורכב. עכשיו הם גם יצטרכו לספוג יחד עם הכל, תשלומים הזויים על ריביות יקרות. על מה? על תקנה חדשה שלא נותנת להם לעשות כמו שרק לפני חודשיים אנשים עשו במרץ בזה אחרי זה….

מרגישים שלא מספיק הבנתם? 

 פנו למומחים של נדל"ן ישראל. המומחים שלנו יעזרו לכם בלי שתצטרכו להשקיע את הראש שלכם בעניין. אנחנו דוגלים שכל אחד יעשה את מה שהוא יודע והכי טוב שיש. אם יש לכם עסק פרטי לדוגמא, מה לכם ולכל התסבוכות האלו. אנחנו נקנה אצלכם את הסחורה שלכם עם השירות המדהים שאתם נותנים. ואתם תניחו אצלינו את התיק הכבד שלכם כדי שתוכלו להמשיך ולנהל את החנות בשיא המרץ כאילו אין לכם על הראש כלום ואתם לא באמצע לקיחת משכנתא. כי זו המומחיות שלנו, ללוות אתכם בדרך אל המטרות שלכם בלי שזה ידרוש ממכם דבר. 

אני רוצה להיפגש עם המומחים של נדל"ן ישראל. 

הקליקו כאן. אנו נתזמן עבורכם פגישה שתעזור לכם להגיע למשכנתא אידיאלית. כי עם המומחים שלנו אתם יכולים להגיע רחוק. מוזמנים לבוא אלינו וליהנות מתכנון מדוקדק שעשוי לעזור לכם לעבור את התקופה הקשה הזו עם חיוך על הפנים. יחד איתנו תגלו עד כמה הכל יכול להיות קל ופשוט יותר

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎