חוץ מהמשכנתא יש עוד עלויות נלוות רבות בואו להכיר אותן

יש לכם הון עצמי? כאשר לוקחים משכנתא לצורך רכישת בית, אתם לא בוחרים את הסכום שאתם רוצים להוציא מהבנק. הוא זה שייתן לכם תקרת סכום ומתוך זה אתם יכולים לקחת כמה שתרצו. אבל חוץ מהסכום שאתם צריכים להעביר לבעל הדירה, אתם צריכים לשלם עוד עלויות נוספות. מה זה אומר לגביכם? זה אומר שלא תוכלו להשתמש עם כל ההון העצמי לצורך רכישת הבית אלא, תצטרכו "לנכות" את הסכום שיש לכם ורק מה שנשאר, איתו תרכשו את הבית. כי למשכנתא יש הוצאות נלוות וחשוב לזכור זאת בחישוב ההון העצמי. 

אילו הוצאות נלוות מחכות לכם? 

  • עמלת פתיחת תיק- כדי לפתוח תיק משכנתא, הבנק יגבה ממכם עמלה לתקופה שהוא הולך לתת לכם אפשרות לקנות בית.

     

  • שמאות- הבנק לא יכול להאמין לכם שהבית שווה כמו שאתם טוענים. לצורך בדיקת נתוני הבית באופן עצמאי, הבנק שולח שמאי. לשמאי אתם צריכים לשלם באופן עצמאי.

     

  • ביטוחי משכנתא- כדי להוציא אישורי משכנתא חייבים להביא לבנק חשבונית כי רכשתם פוליסת ביטוח באחת מחברות הביטוח בארץ. הביטוח הוא זה שנותן לבנק את הביטחון כי הכסף יחזור אליו.

     

  • מס רכישה- אם אתם קונים בית מדינת ישראל מבקשת ממכם לשלם לה מס על זה שרכשתם בית. מס זה בדירה ראשונה אינו יקר. אך למי שקונה דירה שניה בלי תכנון למכור את הדירה הקודמת שלו, תשלום המס יהיה הוצאה משמעותית.

     

  • עורך דין- כדי להוציא משכנתא, יש לבדוק את הנכס ואת המצב שלו ברישומי מדינת ישראל. את הבדיקות האלה, אי אפשר לעשות בלי ליווי של עורך דין. גם את חוזה הרכישה עצמו אתם הולכים לחתום עם המוכרים מול אותו עורך דין שמלווה את העסקה שלכם.

     

  • תיווך- אם אתם רוצים לקלל מישהו תגידו לו שהוא הולך לקנות דירה עם תיווך. זה נשמע מגוחך, אבל כן. כולם חולמים לקנות דירה בלי מתווך וכמעט אין מישהו שעושה את זה בפועל. כי תיווך זו הוצאה גדולה של עשרות אלפי שקלים תלוי בגודל הדירה.

     

  • הצמדת הערת אזהרה- על מנת לבטח את עצמכם שבזמן שכבר שילמתם חלק מהכסף למוכרים, הם לא ינסו למכור את הבית למישהו נוסף, אתם צריכים לשים הערת אזהרה על הנכס לטובתכם. על פעולה זו תצטרכו לשלם עמלה. 

זה עוד לא הכל...

כל העלויות שמנינו עד כה, הן עלויות שלא ניתן להימנע מהן כאשר רוכשים בית. מה כן? חשוב שתדעו ותבינו את המצב אליו אתם הולכים להיכנס. אם עדיין אין לכם ריהוט תצטרכו לשלם על ריהוט חדש. אם השירותים שבור, תרצו לפחות לחדש את האסלה. אלו הן רק שתי דוגמאות מיני עשרות שיכולות לבוא לידכם אחרי שתקבלו את המפתחות. לכן, אם אין לכם עוד הון בצד או קופת חיסכון שאתם יכולים לשבור בעת הצורך, כדאי לכם לבדוק טוב טוב לפני שאתם מודיעים לבנק כמה הון עצמי יש לכם. 

לא יודעים באיזה מיקום לבחור את הנכס שלכם? 

הקליקו כאן. המומחים של נדל"ן ישראל יעזרו לכם להבין מה אתם יכולים לעשות עם ההון העצמי שלכם. כי עם הון עצמי מכובד אתם יכולים לקנות דירה, והון עצמי קטן אתם יכולים להגדיל אותו. בקיצור, יש לנו מה להגיד לכם. רוצים להיות חכמים? בואו לפגוש את המומחים ולהרגיש טוב יותר עם כל הסיפור הזה של הוצאת המשכנתא לרכישת הבית. 

 

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎