חולי לב? רוצים לקחת משכנתא? בואו ללמוד איך עושים את זה

חולי לב שרוצים לקחת משכנתא נתקלים בקשיים רבים בדרך. הסיכון שלהם מבחינת תוחלת החיים גורם לכך שהם מתקשים לקבל ביטוח חיים על המשכנתא שלהם. ואין שום בנק בעולם שיסכים לתת לאדם שנמצא בסיכון מסוים משכנתא בלי שיש עליה ביטוח מקיף כמו שצריך. אבל למה שחולי לב לא יזכו לקחת משכנתא ולהשיג מטרות בדיוק כמו כל אחד אחר? יש מספיק חולי לב שחיים עד גיל מבוגר ביותר. למה שלא תהיה להם את הזכות לגור בדירות משלהם? יהיה להם את הזכות. המשיכו איתנו. 

למה צריך ביטוח חיים למשכנתא? 

אחד הסיכונים של הבנקים הגדולים זה נתינת ההלוואות שלהם. הבנק נפרד יום אחר יום מסכומי כסף אדירים ונותן אותם לאנשים שבעצם הוא לא מכיר על מנת שיחזירו לו את הכסף מדי חודש. איך הבנק מוכן לקחת על עצמו את הסיכון הגדול הזה? לפני שהבנק משחרר לכם את המשכנתא הוא מבקש ממכם לעשות מספר דברים כדי להבטיח שהכסף יחזור אליו בכל מקרה ובכל מצב. מה עושה הבנק? כאחד הבטחונות הבנק יבקש ממכם לרכוש פוליסת ביטוח חיים. כך שגם אם חלילה אחד הלווים נפטר ואין ללווה השני שום דרך להצליח להחזיר את המשכנתא, חברת הביטוח תשלם לבנק את כל החוב שנותר ללווה בבנק. 

חולי לב מתקשים לבטח את עצמם בביטוח חיים

חברת הביטוח לא תמיד מסכימה לבטח חולים או אנשים בסיכון. הרי אף חברת ביטוח לא באמת רוצה שהמבוטחים שלה ינצלו את הביטוח שלה ביום מן הימים. ולכן, היא עושה הכל כדי לראות שלמבוטחים אין שום מחלות רקע ואם יש מחלה כזו, היא תייקר על פי רמת הסיכון שלה את הפרמיה החודשית. אם זוג צעיר הלוקח משכנתא יכול לשלם ביטוח חיים עם פרמיה חודשית של 60 שקלים, זוג שאחד מהם נמצא בסיכון, עלול לשלם ביטוח חיים חודשי על סך של 500 שקלים מדי חודש. 

חברות הביטוח באות לקראתכם

כיום חולי לב זו אמנם מחלה מאוד נפוצה אך לא המחלה המאיימת של פעם. לכן, חברות הביטוח באות לקראת המבוטחים ומציעות להם לרכוש פוליסה לחולי לב או פוליסה ללא צורך בהצהרת בריאות. בפוליסה לחולי לב חותמים על הצהרת בריאות ועדיין תמורת פרמיה יקרה חברת הביטוח מוכנה לבטח אותו. ואילו בפוליסה עליה לא צריך לחתום הצהרת בריאות יש תקופת אכשרה. 

מהי תקופת האכשרה לחולי לב?

מה זה אומר? זה אומר שרק אחרי שנתיים יכנס ביטוח החיים לתוקף. אם הלווה נפטר בתוך תקופת האכשרה, חברת הביטוח תשלם לבנק רק את הפרמיה החודשית של הלווה ולא יותר מכך. את כל שאר הסכום יכסה הבנק לעצמו על ידי מימוש הזכויות שלו בנכס דרך הוצאה לפועל. ואילו אם נפטר הלווה אחרי תקופת ההלוואה, הוא יקבל מחברת הביטוח את כל הכיסוי המלא ממש כמו ביטוח חיים רגיל של כל לווה בריא וצעיר. 

חשוב לדעת

אם הלווה נפטר בתוך תקופת האכשרה אך מסיבה ברורה אחרת ולא ממחלת הלב שלו. לצורך הדוגמא לווה חולה לב שהביטוח שלו באמצע תקופת האכשרה, אך נפטר מטיל שפגע בביתו ישירות, למרות שהביטוח שלו עדיין נמצא בתקופת אכשרה הוא יקבל את הכיסוי המלא לכל סכום החוב שלו בבנק בגלל שתקופת האכשרה היא בגלל היותו חולה לב אבל אם בסופו של דבר הוא נפטר מסיבה טרגית אחרת, אין שום סיבה שלא לתת לו את הכיסוי הרגיל המגיע לו בגלל ששילם את הפרמיה החודשית בדיוק כמו כל אדם אחר. 

המשכנתא של חולי לב מוגבלת

לפני שאתם מתלהבים שאתם יכולים לקחת משכנתא ממש כמו כל אחד אחר, שימו לב לכך שאתם לא יכולים לקחת משכנתא רגילה אלא עד תקרה של חצי מיליון ש"ח ולא מעבר לכך. לכן, אם יש לכם הון עצמי של חמש מאות אלף שקלים, למרות שזה נחשב להון עצמי יפה במיוחד, זה לא אומר שאתם יכולים לקנות איתו דירה של 2 מיליון שקלים. כי אין לכם אפשרות לנצל את אחוזי המימון שמאפשר הבנק לקחת לכל אזרח רגיל.

פנו למומחים בתחום

אנו מתמחים ביצירת תיקי משכנתא משתלמים במיוחד. אצלינו לא תמצאו סיפורים של משכנתא שמתעקבת או דברים ששכחו לציין אותם בבנק כחלק מתנאי המשכנתא שלכם. כי כשהמשכנתא שלכם נמצאת בידיים אומנות, אתם יכולים לישון רגוע. 

אני רוצה להיפגש עם המומחים של נדל"ן ישראל.  

הקליקו כאן. אנו נתזמן עבורכם פגישה שתעזור לכם להגיע למשכנתא אידיאלית. כי עם המומחים שלנו אתם יכולים להגיע רחוק. מוזמנים לבוא אלינו וליהנות מתכנון מדוקדק שעשוי לעזור לכם לעבור את התקופה הקשה הזו עם חיוך על הפנים. יחד איתנו תגלו עד כמה הכל יכול להיות קל ופשוט יותר

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎