המדריך המלא ללקיחת משכנתא בקיבוץ או במושב במדינת ישראל

אוהבים פסטורליה? לא אוהבים את השיגרה העירונית? יש לכם טעם טוב. רכישת בית במושב אינה דומה מבחינת תהליך לקיחת המשכנתא שלה לתהליך לקיחת משכנתא עבור רכישת בית רגיל בכל עיר ועיר בישראל. מה שונה? איך רכישת בית במושב משפיע על המשכנתא שלכם? המשיכו איתנו ותמצאו את כל התשובות הרלוונטיות. 

מה ההבדל בין משכנתא לרכישת דירה במושב לכל משכנתא אחרת? 

כעת נדבר על מושבים מיוחדים או יותר נכון על קיבוצים למניהם. בעבר כפי שאתם ודאי זוכרים מהסיפורים של סבא וסבתא שלכם, כל מי שגר בקיבוץ רשם את רכושו על שם הקיבוץ. מה זה אומר? גם הדירות שיש בקיבוצים היו רשומות בטאבו הישראלי לטובת הקיבוץ ולא לטובת בעלי הדירה החוקיים. למי זה מפריע? זה לא מפריע לאף אחד חוץ מלבנקים. הבנקים חייבים שיעבירו להם בטחונות תמורת המשכנתא שהם מתעתדים להעביר. העברת הבטחונות מתבצעת על ידי שיעבוד הדירות בנסח טאבו לטובת הבנקים. אבל אם אין בעלים לדירה אלא רק הקיבוץ הוא הבעלים של השטח, אין אפשרות לעשות את התהליך הזה, וממילא אין משכנתא. 

כל זה רלוונטי עד לפני אחת עשרה שנים. 

מה קרה לפני 11 שנים? 

לאחר דין ודברים הגיעה מועצת הקיבוצים הישראלית להבנה מול רשות המקרקעין של מדינת ישראל והוחלט כי כל הקיבוצניקים הרשומים ככאלה יוכלו לקבל משכנתאות על הדירות שלהם ממש כמו כל דירה רגילה ואף בתנאים משופרים יותר. איך זה קרה? על ידי העברת שמות הדירות לבעלי הדירות האמיתיים. 

האם יש מסלולי משכנתא אותם כדאי לנו להעדיף?

אין דבר כזה מסלול משכנתא טוב. מה כן יש? מסלול משכנתא תואם. משכנתא טובה זו משכנתא זולה כמובן, אבל לא רק. על משכנתא טובה להיות מותאמת לצרכים הבסיסיים של הלווה. בודקים את גובה ההכנסות, את גובה ההוצאות, את התכנונים לגבי העתיד (לא שמישהו יודע מה יהיה איתו מחר), ואת כל מה שניתן לנסות לצפות מראש, ואז בודקים אילו מסלולי משכנתא יכולים לעזור לכם לשרת את המטרות האישיות של הלווים. יועץ משכנתא מומחה יוכל לעזור לכם להגיע למסלול משכנתא אטרקטיבי שמתאים לכם ככפפה ליד. כי כל הקטע של משכנתא זה לעשות אותה כמה שיותר קלילה ולא מכבידה כדי שהתשלומים החודשיים תמיד יעברו בקלות מחשבון הבנק שלכם לבנק. 

נכון אין אף אדם בעולם שדומה לאדם אחר? כך אין משכנתא אחת שדומה למשכנתא שניה. זה דבר מדהים וזה נשמע לא אמיתי אבל כך המצב הוא היום. יש כל כך הרבה אופציות של מסלולים ובתוך המסלולים יש אפשרות לבחור גם לוחות סילוקין, ובתוך לוחות סילוקין אפשר לבחור עוד ועוד ועוד בלי סוף ובלי גבול. הכל תלוי בכמה אתם מתמצאים בהטבות שאפשר להצליח למצוץ ממסלולי המשכנתא השונים ועד כמה אתם מוכנים לשלם ליועץ מומחה שיעזור לכם להשאיר כמה שיותר כסף בכיס שלכם לעומת הכיס של הבנק. 

לפני שאתם מתחילים לברר על מומחים אנחנו שמחים לבשר לכם כי מצאתם אותם כבר עכשיו. נדל"ן ישראל זו חברה שמנהלת ייעוץ משכנתאות ארצי. אנחנו אמונים בהשגת משכנתאות אטרקטיביות ונוחות. כי זה מה שצריך בחיים. משכנתא טובה ונוחה. 

הקליקו כאן לתזמון פגישה ללא עלות עם המומחים שלנו. 

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎