הכל על קבוצת רכישה - סקירה מלמעלה

הציעו לכם להצטרף לקבוצת רכישה? לא יודעים מה זה אומר בכלל? אל תפספסו את הכתבה הזו. 

מה זה קבוצת רכישה?

קבוצת רכישה זו קבוצה שמתארגנת יחד לבניית בניין מגורים. למה לא לקנות דירה היישר מקבלן? הפואנטה העיקרית בקבוצת רכישה זו החיסכון של עלויות של יזם בדרך. כי אם אתם באים ליזם על מנת לחתום איתו על חוזה רכישה, הוא יכול לתמחר לכם דירה במחיר של 1.5 כאשר ליזם עצמו היא עלתה רק מיליון. זו זכותו. 

לעומת זאת, אם אתם מתקבצים יחד לקבוצת רכישה, אתם מוצאים את היזם איתו אתם רוצים לעבוד כשאתם אלו שקובעים את גובה הרווחים שהוא יקבל. בכך אתם מגדילים את הפוטנציאל להון שלכם. 

למה קבוצת רכישה היא כדאית? - אין יזם ואין עלויות של יזם

המעלה העיקרית של קבוצות רכישה זה שאתם היזמים של הפרויקט. כך אתם יכולים להקפיץ את אחוזי התשואה שלכם על הנכס שבאמתחתכם. כל רכישת דירה מקבלן היא פשוטה יחסית, כמעט כמו רכישה של מוצר במכולת. המוצר נמכר לבעל המכולת והוא מוכר אותו באיזה מחיר שירצה. לעומת זאת, בהקמת בית חרושת לבד, תוכלו ליהנות מאותם המוצרים, רק בלי עלויות של אלו שמרוויחים עליכם בדרך. כמובן שזה עולה לכם בזמן ויש מי שיטען שזמן שווה כסף. אבל כמה כסף?!…

כמובן שאם אתם לא מתכוונים לעבוד קשה, אלא לקחת משהו שינהל את הפרויקט כמו חברה יזמית וכו', אזי לא עשיתם כלום. אתם יכולים לעזוב את קבוצת הרכישה שלכם ולרכוש בית הישר מהיזם בלי כאבי ראש בדרך וכל טוב. 

אם אתם מחפשים לחסוך כסף ברכישת דירה מקבלן, יש לכם את האפשרות לרכוש את הבית כאשר הוא בשלבי "הדפוס" המוקדמים שלו. וזה אומר, לרכוש דירה על הנייר.

מהם הסיכונים הקיימים ברכישה בקבוצת רכישה?

  • עלויות לא צפויות – 
  • אם אתם היזמים של עצמכם כפי שהסברנו, אזי אם ישנן עלויות שלא היו מתוכננות קודם, מי ישלם אותם אם לא אתם? אתם. לכן, החשש הגדול הוא מפני הצורך בלהוסיף עוד הון עצמי לעסקה בלי לראות על כך עוד אחוזי רווח על הכסף שלכם.                                                                                                                            
  • אין ביטחון על הכסף שלכם –
  • אם בכל רכישת דירה על הנייר יש לכם ערבות חוק מכר העומדת לצידכם ומגינה על הכסף שלכם ואתם נקיים מכל חשש על הכסף ששמתם בסיכון. כאן אין לכם לא את ערבות חוק מכר ולא כל ערבות בנקאית אחרת המגינה על הכסף שלכם. מה שאומר שאתם לוקחים הון ושמים אותו על קרן הצבי. 

כאשר אתם באים לעשות עסקה של בנייה כקבוצה אתם שמים את ההון של כל הקבוצה אצל עורך דין והוא דואג לשחרר את הכסף לבניה בפעימות ממש כמו הבנק. 

נכון שעורך דין זה תמיד נשמע טוב אבל בשביל להיות נאמן על כל כך הרבה כספים תצטרכו למצוא עורך דין אמין ובעל ניסיון בתחום. 

  • התנגדות של אחד מן הקבוצה עלולה להוביל את כולם לטימיון – 

זוכרים שיש עלויות לא צפויות של הבניה אותם אין איש יכול לדעת מראש? נניח ולכם יש מהיכן לשלם וגם לעוד ארבעה יש מהיכן להשיג את הכסף הדרוש אך אם אם יש חמישי שאומר כי אין לא מאיפה להביא עכשיו עוד הון עבור העסקה, כל הבניה תפסיק בגללו וכל מה שבניתם על העסקה ירד לטמיון. 

וזה לא כל כך נדיר שלאנשים אין להוסיף פתאום הון, בלי הודעה מוקדמת.

  • מרווחי הבנקים לא יודעים רחם –                                                                                                                                                                                                                כאשר הבניין בשלב בניה והבניה היא בצורה כזו של קבוצת רכישה, הבנק מקפיץ את הריביות במשכנתא. בדיוק כמו שעבורכם זה סיכון משמעותי, גם עבור הבנק זהו סיכון משמעותי והוא מפצה את עצמו על כך בריביות יקרות שיכניסו לו רווחים טובים על חשבון הסיכון הפוטנציאלי.                                                             
  • פיצוים על חשבון עצמכם –
  • מאחר ואין כאן יזם שלקח על עצמו את האחריות לשלם שכירות על כל חודש של עיכוב במסירת הדירה, בדרך כלל יהיו עיכובים לא צפויים במסירת המפתחות ובקבלת טופס 4. דבר שמוריד את אחוזי התשואה לקבוצת הרכישה. 

לסיכום:

הסיכונים הם רבים מאוד ואילו היתרונות שאמורים להצליח לכסות אותם אינם עומדים בדרישה. לכן, לא כדאי להשקיע בקבוצת רכישה ללא ניסיון מוקדם. אלא, אם כן היא יוצאת מן הכלל ויש לכם איתה היכרות נושנה של קרובי משפחה שיכולים להעיד כי זו לא כמו כולם…

רוצים להשקיע נכון?

אנו בנדל"ן ישראל נשמח ללוות אכם בדרך להצלחה כלכלית שלכם ושל משפחתכם. כי שפע כלכלי הוא אינו עוד נתון פיננסי. אלא, נתון שיש בכוחו להשפיע ישירות על איכות החיים שלכם ועל צורת ההתנהלות המשפחתית. פנו למומחים בתחום. 

 

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎