האם יש אפשרות לקבל משכנתא בפעימות? מה שאתם צריכים לדעת בכתבה הבאה

יש המון דברים חדשים שצריך ללמוד מתהליך לקיחת המשכנתא. אפילו אנשים שמבינים קצת בתחום וחשבו שלא תהיינה להם הרבה שאלות, מוצאים את עצמם שואלים את יועץ המשכנתאות שלהם שוב ושוב עוד שאלות. עם כל התקדמות בתהליך, הם מגלים שיש עוד אופציות בלקיחת המשכנתא וכל אופציה נוספת מעוררת בהם שאלות נוספות. לפני שאתם מתחילים להסתבך אנחנו רוצים לעזור לכם להגיע להבנה בהירה בנושא עד כמה שידינו מגעת. בכתבה הבאה נתמקד יחד אתכם על המושג של לקיחת משכנתא בצורה של פעימות. איך לוקחים משכנתא בפעימות? האם יש דבר כזה בכלל? המשיכו איתנו. 

בעיקרון. מבחינת הבנק, אחרי שהוא נתן לכם את ה-OK על המשכנתא שלכם ואחרי שהעברתם את ההון העצמי שלכם, הוא מבחינתו נותן את כל הסכום במנה אחת גדולה ומרוכזת למוכרים. אבל יש פעמים שהחוזה הוא מסובך יותר והסכום תמורת הדירה אמור לעבור למוכרים בפעימות. 

משכנתא בפעימות נלקחת בדרך כלל לצורך רכישת דירה על הנייר

בעת חתימת החוזה מול קבלן, הוא ידרש ממכם שתעבירו לו סכום עבור הדירה שלכם עם כל שלב ושלב המתקדם בבניה שלכם. כאשר הבנק מאשר כזו משכנתא, הוא לוקח על עצמו סיכון גדול יותר לעומת כל משכנתא אחרת. ולמה זה משנה לכם מה רמת הסיכון שלוקח הבנק על המשכנתא שלכם? זה משנה לכם ועוד איך. בגלל שהסיכון הוא יותר גדול, באופן אוטומטי גם הריביות יהיו יקרות יותר. אם דירה על הנייר היא שיקול של כסף מבחינתכם, כדאי שתבדקו טוב טוב עם אנשים שכבר עברו את הסרט הזה ולראות שאתם הולכים לחסוך משהו בזה שאתם קונים דירה על הנייר. 

עם מה עליכם להתכונן לפני שאתם ניגשים לבנק כדי לקחת משכנתא בפעימות? 

עליכם לדעת שמשכנתא בפעימות היא תמיד מורכבת יותר. ידיעת הבעיה כבר מהווה חצי פתרון. אחר כך אתם מזומנים לשבת עם בן או בת הזוג שלכם ולוודא איך אתם מחלקים את הפעימות שלכם. לרוב מחלקים את הפעימות על פי מסלולי המשכנתא. ולכן, אם אתם רוצים לחלק את המשכנתא לשליש פריים שליש קבועה ושליש משתנה, הרי שאלו יהיו שלושת מנות המשכנתא שלכם. כאן מגיעה ההמלצה הגדולה – עליכם לוודא שאתם לוקחים את מסלול הריבית הקבועה כבר במנה הראשונה. כי ריבית קבועה אינה משתנה אף פעם, אבל אם הריבית הקבועה תתייקר פתאום, היא תייקר לכם את המנה שעוד לא לקחתם אותה בפועל מהבנק. לכן כדי להימנע מספקות של התייקרות הריבית, קחו את המסלול הקבוע במסלול הראשון. 

ואם הריבית תירד? לא כדאי לקוות לטוב?

זה לא נחשב לקוות לטוב כי אם לקוות לנס. ודבר נוסף, אם הריבית תהפוך לכם לזולה הבנק כבר ימצא עילות להגיד לכם שהמשכנתא שלכם קבועה מהתאריך בו הוא אישר לכם את המשכנתא ולכן על הריביות להיות בדיוק כמו שהיו בתאריך חתימת המשכנתא ולא בתאריך שחרור הפעימה. הבנק עושה תמיד את מה שריווחי עבורו ולא מה שריווחי עבור הלקוחות שלו. זכרו זאת היטב בכל אחד משלבי המשכנתא. 

רוצים לדעת עוד? 

הכירו את המומחים של נדל"ן ישראל. המומחים שלנו מתמחים בשוק הנדל"ן הישראלי ובבדיקת האטרקטיביות של המשכנתאות שלכם. אין מצב שתקחו דרכינו את המשכנתא שלכם ולא תחסכו מה לפחות שבעים אלף שקלים. כי כך זה כאשר פונים למומחים בתחום. 

אני רוצה להיפגש עם המומחים שלכם.

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎