בנק ישראל עושה הכל כדי לעצור משקיעים מלייקר את מחירי הדירות בישראל

עליית מחירי הדירות בשנים באחרונות במדינת ישראל היא לא הגיונית עד רשלנית. אנשים רבים בטוחים כי הדרך היחידה להשקיע את הונם זה דווקא על ידי רכישת נכס נדל"ני נוסף. מה עושה בנק ישראל כדי לעצור אותם? אוסר למשכן דירה קיימת כדי שההלוואה תמורתה תהיה בסיס להון העצמי לדירה נוספת. 

בנק ישראל מתחמק מהצורך האמיתי

הצורך האמיתי של אזרחי ישראל בגללו קיימת עליית מחירים הזויה, זה בעוד דירות למכירה. אנשים שרוצים לקנות דירה ויש להם יותר משלוש דרישות עליהן הם לא מוכנים לוותר, כבר מתקשים למצוא לעצמם את בית חלומותיהם. אין מספיק דירות שעומדות למכירה ואוטומטית הדירות שכן עומדות למכירה, בעליהן מרימים את האף ואת מחיר הדירה שלהם כי אם גם במחיר גבוה יותר יקנו מהם את הדירה. אז למה לא למכור יקר יותר, ובצדק. 

בנק ישראל במקום להתעקש מול משרד הבינוי שימהרו יותר את קצב הבניה במדינת ישראל, מגיע מהצד השני ומקשה על אנשים לקחת משכנתא כך שלא תהיה להם ברירה ותחפשו אפיק השקעה אחר, וכך לאט אבל בטוח יצטמצם הביקוש, ורק אנשים שרוצים לקנות דירות לצורך מגורים יקנו את הדירות שעומדות בשוק למכירה. זו התחמקות יפה אבל זו התחמקות.

איך קנו המשקיעים דירות? 

אנשים שיש להם דירה בבעלותם ואין להם עליה משכנתא, פשוט  משכנו את הבית שלהם וחילצו ממנו סכום של מחצית מהשווי שלו – מה שנקרא הלוואה לכל מטרה. גם מי שיש לו דירה עם משכנתא יכל לשחק עם זה. מי שכבר חיסל חלק נכבד מהמשכנתא שלו הגדיל את סכום ההלוואה שלו חזרה וקיבל הלוואה מהבנק על חשבון הנכס. עם הסכום הזה יש להם הון עצמי. אחרי שיש הון עצמי נשאר "רק" להוציא משכנתא. וכך אזרחים רגילים שרצו להיכנס לתחום ההשקעות הצליחו לעשות זאת בלי הרבה בעיות בדרך, ובלי לחכות שקופת החיסכון שלהם תכיל כמה אלפי שקלים כדי שיהיה בה משהו. 

בנק ישראל עתיד לעצור את החגיגות בחודש הקרוב

כיום, עדיין יש אפשרות למשכן דירה לטובת רכישת נכס אחר. אבל בעוד תקופה של חודש תכנס לתוקף החלטת בנק ישראל לאסור על הבנקים לאפשר הלוואות למשכון נכס אחר. יש לכם נכס? אתם לקוחות טובים בבנק? אתם יכולים להספיק להוציא לעצמכם משכנתא כדי להשקיע בנכס נדל"ני, עוד לפני שבנק ישראל מתחיל לאכוף את התקנה החדשה. 

רוצים לדעת עוד על משכנתא מהירה? 

הכירו את חברת המפתח למשכנתאות. אנו מאמינים כי לכל אזרח שיש לו עו"ש תקין, מגיע להתבסס בתחום הנדל"ן. אתם לא צריכים להיות אנשי נדל"ן אתם יכולים להיות אנשי הייטק או בעלי עסק , אבל אם אתם יודעים לפנות אל המומחים בתחום שיעזרו לכם בבחירת הנכס הנכון והמניב, אתם עשויים להרוויח מהצד מדי חודש אלפי שקלים בלי שאתם עובדים עליהם ביום יום. 

אנחנו מתמקצעים בכל הנושא של רכישת דירות והוצאת משכנתאות אטרקטיביות. ההבדל בין משכנתא אטרקטיבית לבין משכנתא שאינה אטרקטיבית עשוי להיות הבדל מהותי. אל תתנו לעצמכם להתפשר על פחות מזה. 

אני רוצה להיפגש עם המומחים של נדל"ן ישראל. 

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎