במשרד הבינוי והשיכון מבטיחים, תינתן תעודת גמר במסירת המפתח:

קונים דירה חדשה מקבלן? גם אתם מאלו שממתינים כבר חודשיים עם המפתח ביד לטופס 4?

הגיע הזמן לעשות קצת סדר בהתנהלותם של הקבלנים במסירת הדירות. אם עד היום המתינו קונים עד בוש לקבלת המפתח, כשסוף סוף הם נכנסים לדירה הם מגלים שלא הכל חלק כמו שחשבו. החשמל אינו תקין הצנרת עדיין לא מסודרת, אין מים בדירה, ולא, הבית אינו מושלם. עכשיו עליהם להמתין עד לקבלת טופס 4 כדי שיוכלו להיכנס לדירה כשהיא תקינה ובטיחותית. 

חוק חדש מטעם משרד הבינוי והשיכון מעיר את הקבלנים ומעודד את ציבור רוכשי הדירות בפרויקטים: מעתה, מועד מסירת המפתח הוא לא רק טקס פרוטוקולי שבכך הקבלן עומד בהתחייבות שלו ונותן את המפתח עד לתאריך שסוכם. אלא, ביום הזה הדייר יוכל להיכנס ממש לדירה כשהיא מוכנה סופית לפי כל התקנים. 

מועד מסירת המפתח יועד לפגישה רשמית חגיגית בדירה של הלקוח עם נציג מהחברה, בה רוכש הדירה יזכה בתעודת גמר, ואישור אכלוס מהרשות המקומית.

מה המשמעות של הנוהל החדש?

תעודת הגמר ואישור אכלוס מקנים אישור לכך שהדירה מוכנה בצורה מושלמת, כולל חיבורים ותשתיות של מים וחשמל. כך, בשעה שהמוכר והקונה שוהים יחד בדירה המוכר מעביר את המפתח לקונה יחד עם תעודת הגמר והקונה מוזמן להיכנס מיידית לדירה.

זה אומר שתאריך מסירת המפתח יידחה?

הקבלן מתחייב בחוזה על מועד מסירת המפתח, דחיה מיום ה-61 מחייבת פיצוי. ייתכן שמראש הקבלנים יתחייבו על תאריך מאוחר יותר, על מנת שיוכלו לעמוד בהתחייבות. אל תדאגו, זה עדיין שווה לקונים.

מתי החוק נכנס לתוקף?

התקנות תרשמנה ברשומות המדינה בימים הקרובים ותהיינה תקפות לאחר חודש ימים.

החוק כולל דירות חדשות מקבלן ולא דירות יד שניה.

כאן הבאנו לכם מידע שכדאי שתדעו לפני שאתם לוקחים משכנתא ומתחייבים על תאריכים מסוימים. צריכים עזרה עם המשכנתא שלכם? אנחנו פה בשבילכם! צרו קשר