אני רוצה לקחת משכנתא, האם להעדיף בנק מסוים?

את האמת רובינו כישראלים מובהקים היו שמחים אם הייתה תשובה ברורה לשאלה הזו, אבל אין. עובדה היא שכל יועץ משכנתאות משתמש בשירותיהם של מספר בנקים. נכון שיועץ משכנתאות מעדיף בנקים מסוימים בגלל שיש לו שם קשר עם נציג מסוים שהוא עושה איתו שיתופי פעולה. אבל עדיין זה לא אומר איזה בנק נותן את המשכנתאות הכי שוות? 

תהליך לקיחת משכנתא נחשב לאחד התהליכים המורכבים. כאשר אתם רואים ציור של תמונת נוף, אתם מבינים כי עמד פה צייר שחשב ותכנן את הציור בראשו, הכין את הצבעים ורק אחר כך ניגש למלאכת הציור. כך זה משכנתא, כאשר יועץ משכנתאות בונה את המשכנתא, הוא עושה את זאת תוך כדי תמרון בין מסלולים רבים ושונים, בין שמונת הבנקים למשכנתאות שמציעים את השירותים שלהם וכו'. 

המתווך לוחץ אתכם לקיר? חכו רגע!

אנו מכירים את זה כל כך טוב… אנשים מתקשרים למתווך והולכים לראות איתו מספר דירות. אחת מהדירות היא ולא אחרת, משאת החלומות שלכם. המתווך שראה את הברק בעיניים שלכם, עושה הכל כדי להלחיץ אתכם שאם אתם לא חותמים על זכרון דברים עוד היום, הדירה לא שלכם. ואתם, מבולבלים, לחוצים ולא יודעים לאיזה בנק להגיש בקשה לאישור עקרוני למשכנתא. 

בכתבה הזו רצינו להביא אתכם לידיעה ברורה, שאין בנק טוב, ואין בנק שאינו טוב. אין בנק זול ואין בנק יקר. אלא, יש בנק אחד שלא רואה אתכם כלקוחות אידיאלים, ויש בנק אחר שדווקא כן.

השיקולים של הבנקים לגבי תמחור הריביות של ההלוואות אותם הם נותנים ללקוחות, הם על פי מערך שלם של לקיחת סיכונים ורמת הסיכונים של לקוחות. לכן, אם כאשר אתם אומרים לבנק כי המשכורת שלכם היא 8,000 ש"ח אך יש לכם צפי לעלייה במשכורת, יש בנק אחד שיגיד לא מתאים לי שהוא אומר לי עלייה במשכורת. כל עוד אני לא רואה את המשכורת בעיניים אני לא מתחשב בעלייות עתידיות. ואילו יכול להיות שבנק אחר יראה את המשכורת בעין יפה מאוד, ויסמוך על כך שאתם עתידים להגדיל את הכנסות שלכם, ועל החשבון ייתן לכם ריביות נמוכות מראש. 

אם אתם מנהלים חשבון בנק באחד מהבנקים בארץ במשך שנים ותמיד הקפדתם להתנהל נכון ולהתרחק מכל מינוס אפשרי, הרי יכול מאוד להיות שהבנק שלכם ייתן לכם מסלולי משכנתא אטרקטיבים במיוחד, אבל יכול להיות גם שלא. לא תמיד מסלולי משכנתא אטרקטיבים ניתנים על פי מה שאתם חושבים. 

מי הבנקים נותנים שירותי משכנתאות? 

כיום יש לנו בארץ שמונה בנקים בארץ שנותנים שירותים של משכנתאות. בין הבנקים- בנק ירושלים, בנק מזרחי, בנק פעולים, בנק דיסקונט, בנק הבין לאומי, בנק אגוד ובנק הפועלים. 

בתוך בנק הבין לאומי יש מספר בנקים כמו בנק פאגי ומסד. גם תחת בנק מזרחי טפחות יש את בנק יהב. 

כל אחד מהבנקים מייחד את השירות שלו פרט לשירות למגזר הכללי גם למגזר מסוים. בנק יהב לדוגמא, נותן שירות מיוחד לעובדי מדינה. בנק פאגי מוזיל עמלות לאברכי כולל, אוצר החייל נותן שירותים לגופי ביטחון וכן על זו הדרך. 

לא יודעים מה להחליט? רוצים בכל אופן את דעת המומחים? 

אנו בנדל"ן ישראל, נשמח לעזור לכם להגיע למשכנתא אידיאלית. אם אתם רוצים את המשכנתא שלכם על הדרך הברורה והנוחה ביותר, תזמנו לעצמכם פגישה כבר עכשיו. הקליקו כאן. תזמנו לעצמכם פגישת היכרות עם הצוות שלנו. אנו נשמח להכיר לכם את אנשי המקצוע שלנו. 

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎