ממחזרים משכנתא? יש לכם זכויות! יש דברים שהבנק לא יספר לכם אם לא תבקשו

מחזור משכנתא אלו הן צמד המילים הבנקאיות שהכי מצטלצלות לכל ישראלי שקצת חשוף לפרסומות. בימינו כל יועץ משכנתאות שרוצה לפרסם את עצמו מבסס את הקמפיינים שלו על מחזור משכנתא. וכל זאת למה? כי ריבית הפריים שהיא הריבית הזולה, הותרה להילקח על ידי בנק ישראל על פני יותר אחוזים במשכנתאות הנלקחות. 

תכל'ס, אתם צריכים לדעת שיש מספר דברים שהבנק חייב לכם במהלך ההליכים עד לביצוע מחזור משכנתא וכן לאחריו. לכן, אם אתם חושבים על כך ברצינות ואתם ממש בטוחים שמחזור משכנתא יהיה כדאי למשכנתא שלכם, אל תפספסו את המשך הכתבה. 

מה אתם צריכים לדעת על מחזור משכנתא? 

כאשר אתם ניגשים לבנק כדי לקבל את  ה OK האחרון למחזור המשכנתא שלכם, הבנק אמור לתת לכם מסמך רשמי המכונה בפי הבנק:"דף הסבר". מסמך זה אמור להסביר לכם ברחל בתך הקטנה, מה כולל המחזור שלכם, סוגי העמלות ופירוט כל התשלומים. החישוב לעלויות העמלות מתבצע לפי המסלולים שהיו משולבים בתמהיל המשכנתא שלכם. צורת הביצוע של הפירעון- מחזור פנימי או מחזור חיצוני. כלומר, אם פרעתם את ההלוואה בלי למחזר, יהיה מצוין רק איך פרעתם אותה. אבל אם פרעתם אותה כדי למחזר אותה מייד אחר כך. יהיה מפורט האם המחזור הוא בבנק הזה או שבחרתם למחזר את המשכנתא בבנק אחר, ואם כן אז באיזה בנק. ועוד ועוד. 

בכל פעם בה תרצו את דף ההסבר עליו דיברנו, תוכלו לבקש אותו מהבנק, והוא מבחינתו חייב לתת לכם אותו עד פעמיים בשנה ולא יותר מזה (מסתבר שלא יהיה לכם בו צורך כל כך הרבה פעמים). 

עמלות פירעון המשכנתא הן עמלות ממש יקרות. כשאנו אומרים ממש יקרות הכוונה היא שהן יכולות להגיע לעלויות של עשרות אלפי שקלים. הכל כמובן תלוי כמה מוקדם אתם בוחרים למחזר את המשכנתא. 

אבל בכל אופן חשוב שתדעו, אם יש לכם תעודת זכאות יכול להיות שאתם פטורים מתשלומי הפירעון המוקדם. למה יכול להיות ולא בטוח? כי אם הוצאתם תעודת זכאות ממשרד השיכון, אך בפועל לא שילבתם מסלול זכאות במשכנתא שלכם, לא תהיה לכם את הפריבילגיה של החיסכון הגדול במחזור המשכנתא. אבל אם כן בחרתם לשלב את מסלול זכאות כמסלול מן המניין במשכנתא שלכם, יש לכם פטור מוחלט, מתשלומי עמלות פירעון מוקדם. זה מדהים.  

מה בין פירעון משכנתא למחזור משכנתא?

מחזור משכנתא זה כמו שהילדים אומרים :"עצור משחק" ואז מתחילים את המשחק מהתחלה עם כללים חדשים כך שמי שגרם למשחק להיעצר יוכל לבסס את מקומו כמנצח. מחזור משכנתא זה פשוט להכריז "סטופ" באמצע תקופת ההלוואה ואז לקחת את המשכנתא מחדש. ולמה צריך בשביל זה לפרוע את ההלוואה? כי אי אפשר לעשות בבנק משחקי פלסטלינה ולגמש את המשכנתא לפי מה שמתחשק, זה לא עובד ככה. מה כן אפשר לעשות? אפשר לקחת משכנתא חדשה בתנאים שמתאימים לכם (כמובן המשכנתא הזו תהיה קטנה יותר מהמשכנתא הקודמת כי כבר הספקתם להחזיר לבנק חלק מהחוב שלכם). אחר כך מגיעים לבנק ופורעים את ההלוואה שיש לכם על ידי המשכנתא החדשה שלקחתם. זה בעצם מה שקורה כאשר ממחזרים משכנתא. 

רוצים לבצע מחזור משכנתא? 

אנו בנדל"ן ישראל נשמח לעזור לכם להבין את המקום בו עומדת המשכנתא שלכם והאם מחזור יוכל להפוך אותה למשתלמת יותר?אנו שמחים לבשר לכם כי יש דרכים ישרות לחסוך במשכנתא. בואו לחסוך כי הכסף לכם לא אמור להתבזבז על ריביות יקרות.

אני רוצה להיפגש עם המומחים של נדל"ן ישראל. 

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎