איך מקבלים היתר בניה בהליך מקוצר?

היתר בניה זה דבר שאפשר לחכות לו שנים ארוכות. מה שקרה בגלל זה, אנשים החלו לבנות פשוט ללא אישורים. כמה אפשר לחכות להיתר בניה כדי להוסיף כולה מעלית אומללה לבניין מגורים שלדיירים בקומה האחרונה כבר אין כוח לטפס את כל המדרגות?? משרד השיכון שהמטרה שלו זה שכמה שיותר מבנים במדינה יבנו עם אישור מהוועדה האזורית, יצא בתוכנית חדשה שאומרת, כי יש מבנים מסוימים או פעולות מסוימות שאתם יכולים להגיש אותם בבקשת היתר בהליך מקוצר. איך זה עובד? פשוט מאוד. תבדקו אם המבנה שאתם רוצים להקים נכלל בקטגוריה הזו, ותגישו את הטופס. 

לפני שאנחנו מתחילים, ניתן לכם כמה דוגמאות קצרות ונפוצות של בקשת היתר בניה בהליך מקוצר: ממ"ד, סגירת מרפסת, בניית מעלית ועוד. 

איך מגישים את הבקשה? 

קודם כל, בדקו שהבנייה המבוקשת נכללת ברשימה. לאחר מכן עליכם לכתוב את הבקשה שלכם ולצרף אליה שלושה עותקים מטופס שאתם צריכים למלא עבור הגשת בקשה להיתר בניה בהליך מקוצר. בחלק מהמקרים תצטרכו גם להגיש את השרטוט של המבנה שלכם. 

למה צריך היתר בניה? 

 היתר בניה זהו רישיון שאומר כי יש לכם שטח שאתם יכולים לנצל אותו על ידי בניה וזה מאושר על ידי הוועדה המחוזית לענייני בניה. על שינויים בתוך הדירה שלכם שאינם משפיעים כלל על חזית הבניין החיצון, אינכם מתבקשים לבקש אישור כלל. לפני שאתם לוקחים אותנו רחוק, חשוב שתדעו כי זה כולל את כולם למעט בעלי דירה מחוסרת טופס ארבע. אם עוד לא קיבלתם טופס 4, לא תוכלו לקבלו אם ערכתם שינויים בתמהיל הדירה. 

אילו תנאים יש למשרד השיכון? 

  • כדי להגיש את הבקשה, אתם צריכים להיעזר במהנדס שיעזור לכם להתאים את הבקשה במיוחד להיתר בניה בהליך מקוצר.

     

  • אחרי שהגשתם את הבקשה, יבוא מהנדס מטעם העיריה או המועצה האזורית שיבדוק אם אכן התוכנית שלכם אכן מתאימה למה שייעד משרד השיכון. המהנדס יגיע לביתכם בתוך עשרה ימים מיום קבלת הבקשה ברשות המקומית.

     

  • אם המהנדס של הרשות המקומית לא ראה ביתכם כמתאיתם לקבל אישור בהליך מקוצר, הוא יסביר לכם מה אתם צריכים לעשות כדי שזה כן יתאים. את כל זה יעשה אתכם לא יאוחר משבעה ימים לפני סיום תקופת הבקרה.

     

  • אם קיבלתם עצה לשינוי מהמהנדס כדי שתוכלו לקבל את האישור תוך תקופה קצרה, אתם יכולים לעשות את השינוים שהוא מבקש עד שלושה ימים לפני סיום תקופת הבקרה.

     

  • אם הרשות המקומי החליטה לדחות את הבקשה היא תשלח לכם הודעה מסודרת שתסביר לכם מדוע.

הקליקו כאן כדי שהמומחים של נדל"ן ישראל יעשו לכם סדר ויסייעו לכם בגיוס מימון לבנייה, בעבודה מול הרשויות וכד'.

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎