איך מעריכים שווי דירה?

כאשר אתם הולכים לקנות עגבניות, אתם בודקים לפני זה שהמחיר שלהם אינו עולה באגורה אחת מכל הסופרים האחרים. אם כך זה בעגבניות שכל ההבדל בין המחירים נעוץ בעניין של שקלים ואגורות, קל וחומר כאשר אתם הולכים לקנות דירה. ההבדלים בין מחירי דירות עשוים להיות מהותיים עד מאוד. 

 

איך תדעו שאתם לא משלמים על דירה יותר ממה שהיא שווה? איך תדעו מה שווי הדירה? המשיכו לקרוא עוד פוסט של חברת המפתח בנדל"ן ישראל. 

מה הן הדרכים להכריע בעניין מחיר הדירה? 

כאשר מדברים על מחירי דירות, מדברים על נושא מסובך מאוד. על מנת להכריע מה שווי של דירה, יש צורך להתחשב במדדים וגורמים שונים המשפיעים באופן ישיר על מחיר הדירה שלכם. אבל אחרי הכל מה שמכריע יותר מכל זה גודל ההיצע. כי אם אין מספיק דירות ואנשים רבים יש להם מטרה אחת – למצוא את הדירה הטובה ביותר, המוכרים יכולים להרים מחירים, אנשים פשוט יקנו. וזה באמת מה שקורה בשנים האחרונות בשוק הישראלי. 

אם בכל אופן אתם רוצים לדעת כמה שווה הדירה שלכם בפן הכי מקצועי שיש, פשוט תזמינו שמאי מקרקעין לדירה שלכם. שמאי זה לא סיפור יקר, משהו כמו 700 שקלים. 

אם לא מתחשק לכם לשלם גם את הכמה מאות שקלים הללו, אתם יכולים להתייעץ עם מתווכי נדל"ן שלא רק יעשו את זה בחינם, אלא יריבו ביניהם מי יצליח להביא לכם קונה דירה. 

אבל אם לא מתחשק לכם להכניס אף אחד לפתח הבית שלכם, אתם יכולים לעשות את הבדיקה בעצמכם. איך? פשוט מאוד. קודם כל מתחילים עם סקר שוק. תשאלו דיירים חדשים כמה הם שילמו על הדירה שלהם. ככל שהתאריך של הרכישה יהיה יותר קרוב, כך המחירים יהיו יותר מתאימים לתקופה. מה אנחנו מתכוונים? יכול להיות שהגיע לכם דייר חדש שחתם כבר לפני שנה וחצי על חוזה, אבל להזכירכם, מאז עלו המחירים במאה אלף שקלים… תלוי איפה. 

אתם גם יכולים לעשות את הסקר שוק דרך אתרים שונים (כמו מדלן) בהם אתם כותבים כתובת או גודל דירה, ורואים את כל העסקאות על פי תאריכים.

בשורה התחתונה, השוק הוא הקובע את מחיר הדירה שלכם, יותר מכל פרמטר אחר. 

חוץ מהשוק, מה עוד משפיע על מחיר הדירה שלנו? 

  • המיקום הגיאוגרפי של הדירה- מדובר בנתון חשוב שגורם להפרשים הזויים בין המחירים. אינה דומה דירה בדימונה, לדירה בירושלים הנמצאת בסמוך לתחנת רכבת, מרכזים מסחרים, ובלי קשר לכלום, ירושלים.
  • מצב הדירה- זה ברור שאם שיפצתם לפני כמה שנים את חדר האמבטיה, והבית שלכם הוא במצב שמור יחסית, המחיר שלו צריך להיות גבוה יותר מדירה שכל מה שאפשר לעשות איתה, זה שיפוץ עד היסוד.
  • בניה עתידית ואישורים זמינים – אם הבניין שלכם נמצא בתהליך מתקדם של תמ"א, אם יש לכם אישורים להוציא 50 מטר החוצה או אפילו פינוי בינוי בעוד כמה שנים, מחיר הדירה שלכם יהיה גבוה יותר. אישורים אומנם עדיין אינם הבניה בעצמה בפועל, אבל הם שווים כסף.
  • פרמטרים נוספים – קחו בחשבון שגם מקום חניה, מחסן צמוד, נגישות לתחבורה ציבורית, פארקים סמוכים, איכות השכנים, גובה הדירה, דירת נוף, כל אלה ועוד גם הם משפיעים.

לסיכום,

לא הרחבנו פה לגבי כל הפרמטרים אבל חשוב שתדעו לפחות את תנאי הבסיס. בפועל היום, אם יש לכם נכס למכירה, אתם יכולים להציע איזה מחיר שבא לכם, לא שזה אומר שתצליחו למכור אותו, אבל לכו תדעו… כן צריך להיזהר מהכרזת מחיר גבוה מידי על הדירה, כי הדירה תעמוד זמן רב למכירה ודירה הנמצאת זמן רב בשוק – מחירה יורד.  

הקליקו כאן לתזמון פגישה עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות. הם יסייעו לכם בכל הקשור למשכנתא הקיימת והעתידית. מוזמנים ליהנות משירות יעיל.  

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ עם המומחים שלנו

מלאו את פרטיכם לקביעת שיחת ייעוץ לא מחייבת ונציג החברה ייצור עמכם קשר בהקדם‎